Regimul stabilirii şi plăţii despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv | Lege 247/2005
Acesta este un fragment din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente*). Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
TITLUL VII Regimul stabilirii şi plăţii despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv
CAPITOLUL I Dispoziţii generale
Art. 1. - Puneri în aplicare (1)
Acesta este un fragment din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente*). Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
(1) Prezenta lege reglementează sursele de finanţare, cuantumul şi procedura de acordare a despăgubirilor aferente imobilelor care nu pot fi restituite în natură, rezultate din aplicarea Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicată, a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 501/2002, a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au aparţinut comunităţilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 66/2004, cu modificările ulterioare.
(2) Dispoziţiile prezentului titlu sunt aplicabile şi despăgubirilor propuse prin decizia motivată a conducătorului instituţiei publice implicate în privatizare sau, după caz, prin ordinul ministrului finanţelor publice, în temeiul art. 32 alin. (3) din Legea nr. 10/2001.
(3) Despăgubirile acordate în baza Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997, cu modificările şi completările ulterioare, vor urma procedura şi se vor supune dispoziţiilor privind acordarea despăgubirilor din această lege.
Art. 2. -
Pentru asigurarea resurselor financiare necesare acordării de despăgubiri în conformitate cu prevederile prezentei legi se înfiinţează organismul de plasament colectiv în valori mobiliare denumit Fondul "Proprietatea", conform prevederilor Capitolului II.
Art. 3. -
În înţelesul prezentului titlu, expresiile şi termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) titluri de despăgubire sunt certificate emise de Cancelaria Primului Ministru, prin Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor, în numele şi pe seama statului român, care încorporează drepturile de creanţă ale deţinătorilor asupra statului român, corespunzător despăgubirilor acordate potrivit prezentei legi şi care urmează a fi exersate prin conversia în acţiuni emise de Fondul "Proprietatea"; "titlurile de despăgubire" nu pot fi vândute sau cumpărate înainte de conversia lor în acţiuni emise de Fondul "Proprietatea";
b) Fondul "Proprietatea" este acea entitate destinată realizării plăţii prin echivalent a despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv de statul român în perioada de referinţă a actelor normative prevăzute la art. 1 alin. (1) şi a celor aferente pretenţiilor rezultate din aplicarea art. 32 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicată;
c) entitatea învestită cu soluţionarea notificării este, după caz, unitatea deţinătoare sau persoana juridică abilitată de lege să soluţioneze o notificare cu privire la un bun care nu se află în patrimoniul său (Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, Ministerul Finanţelor Publice, alte autorităţi publice centrale sau locale implicate);
d) evaluator este persoana fizică sau juridică cu experienţă semnificativă în domeniu, competentă în evaluare pe piaţa proprietăţilor imobiliare, care cunoaşte, înţelege şi poate pune în aplicare în mod corect acele metode şi tehnici recunoscute care sunt necesare pentru efectuarea unei evaluări credibile în conformitate cu Standardele Internaţionale de Evaluare, şi care este membru al unei asociaţii naţionale profesionale de evaluare recunoscute ca fiind de utilitate publică având calitatea de evaluator independent;
e) Standardele Internaţionale de Evaluare sunt standardele editate de Comitetul pentru Standarde Internaţionale de Evaluare (IVSC - International Valuation Standards Committee);
f) oferta de capital disponibil este oferta de privatizare prin restituire lansată şi derulată, în total sau în parte, până la data prezentei legi, de oricare dintre entităţile implicate în procesul de privatizare şi destinată exclusiv persoanelor îndreptăţite, să beneficieze de măsura reparării prejudiciului creat prin acţiuni sau titluri de valoare nominală, acordată în temeiul Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicată;
g) titlu de valoare nominală nevalorificat este orice titlu de valoare nominală emis de Ministerul Finanţelor Publice până la data prezentei legi, neutilizat de către deţinător sau dobânditorul subsecvent înregistrat al acestora în cadrul procesului de privatizare în conformitate cu prevederile Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicată, şi care se converteşte de drept în titluri de despăgubire la data depunerii sale la Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor, după procedura prevăzută în prezenta lege; la data intrării în vigoare a prezentei legi încetează puterea circulatorie a titlurilor de valoare nominală nevalorificate.
Art. 4. -
Principiile de acordare a titlurilor de participare la fond sunt următoarele:
a) acordarea unor despăgubiri juste şi echitabile în raport cu practica jurisdicţională internă şi internaţională având ca obiect cauze prin care s-au stabilit despăgubiri pentru imobile preluate în mod abuziv de statul român;
b) neplafonarea prin lege a despăgubirilor acordate conform prevederilor prezentei legi.
Art. 5. -
(1) Titlurile de despăgubire au următorul regim juridic şi caracteristici:
Acesta este un fragment din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente*). Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
a) drepturile stabilite prin titlurile de despăgubire se pot transmite numai prin succesiune, potrivit prevederilor legii civile române;
b) prin derogare de la prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, veniturile aferente titlurilor de plată obţinute de persoanele îndreptăţite potrivit legii, titularii iniţiali aflaţi în evidenţa Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despăgubirilor, sau moştenitorii legali ai acestora, nu sunt venituri impozabile;
c) au o durată limitată de existenţă şi circulaţie, respectiv până la conversia în acţiuni emise de Fondul "Proprietatea";
d) vor fi emise de Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor.
(2) În termen de cel mult 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, titlurile de valoare nominală nevalorificate vor fi imobilizate de Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor, şi convertite în titluri de despăgubire.
CAPITOLUL II Fondul "Proprietatea"
Art. 6. -
(1) În termen de 180 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi se va constitui, prin Hotărârea Guvernului României, Fondul "Proprietatea", organism de plasament colectiv în valori mobiliare, înfiinţat sub forma unei societăţi de investiţii financiare, care va funcţiona în conformitate cu prevederile prezentei legi, ale Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital şi ale Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată.
(2) Hotărârea Guvernului privind înfiinţarea Fondului "Proprietatea" va conţine în mod explicit cadrul juridic aplicabil funcţionării respectivei societăţi comerciale, precum şi actul constitutiv al acesteia.
Art. 7. -
Fondul "Proprietatea" va funcţiona sub forma unei societăţi de investiţii, deţinută iniţial în întregime de statul român, în calitate de acţionar unic, până la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului către persoanele fizice despăgubite potrivit prezentei legi sau/şi deţinătoare de titluri de despăgubire, după caz.
Art. 8. -
Până la finalizarea procedurilor de despăgubire, Ministerul Finanţelor Publice va reprezenta statul român ca acţionar al Fondului "Proprietatea" şi va exercita toate drepturile care decurg din această calitate.
Art. 9. -
(1) La constituire, capitalul social iniţial al Fondului "Proprietatea" va fi format din următoarele active:
a) acţiunile deţinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la societăţi comerciale, conform anexei;
b) acţiunile deţinute de Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie la diverse societăţi comerciale, conform anexei;
c) acţiunile deţinute de Ministerul Finanţelor Publice la diverse societăţi comerciale, conform anexei;
d) acţiunile deţinute de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului la diverse societăţi comerciale, conform anexei;
e) acţiunile deţinute de Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei la diverse societăţi comerciale, conform anexei;
Acesta este un fragment din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente*). Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
f) alte tipuri de active stabilite prin Hotărârea de Guvern de înfiinţare a Fondului.
(2) La Fondul "Proprietatea" se vor vira, pe măsura încasării:
a) Sumele rezultate din recuperarea creanţelor României provenite din activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, derulată înainte de 31 Decembrie 1989, reglementate în baza Legii nr. 29/1994 privind autorizarea Guvernului de a aproba negocierea în vederea recuperării creanţelor României provenite din activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, derulată la 31 decembrie 1989, cu modificările ulterioare, după deducerea cheltuielilor cuvenite agenţilor economici exportatori, stabilite pe baza cursului de 15 lei pentru un dolar SUA, ale căror credite nu au fost preluate la datoria publică în baza Legii nr. 7/1992 privind acoperirea financiară a obligaţiilor statului rămase neregularizate la 31 decembrie 1990 şi preluarea de către stat şi băncile comerciale a pierderilor înregistrate în anii 1989 şi 1990 de agenţii economici cu capital de stat, precum şi a creditelor bancare neperformante;
b) Sumele rezultate din recuperarea drepturilor care decurg din acordurile comerciale şi de plăţi guvernamentale şi aranjamente tehnice bancare corespunzătoare, reglementate conform Ordonanţei Guvernului nr. 59/1994 privind reglementarea operaţiunilor de import-export care se derulează prin cliring, barter şi cooperare economică internaţională în baza acordurilor comerciale şi de plăţi guvernamentale, republicată;
c) Sumele rezultate din vânzarea către investitorul strategic a 4% din acţiunile S.C. B.C.R. S.A.;
d) Sumele rezultate din tranzacţionarea prin bursele din România sau străinătate a primelor 3% din acţiunile S.C. RomTelecom S.A.
Art. 10. -
Capitalul social al Fondului "Proprietatea" va fi dimensionat, la constituire şi pe parcursul existenţei acestuia, dacă va fi cazul, corespunzător valorii estimate a despăgubirilor aferente imobilelor care nu pot fi restituite în natură, rezultate din aplicarea Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicată, a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 501/2002, a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au aparţinut comunităţilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 66/2004, cu modificările ulterioare, a Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a Legii nr. 1/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 11. -
Până la constituirea Fondului "Proprietatea", entităţile menţionate la art. 9 au obligaţia de a iniţia procedurile legale necesare pentru iniţierea, derularea şi încheierea de oferte publice secundare de vânzare pentru pachete de acţiuni de minim 5%, emise de societăţile comerciale, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul titlu şi care nu fac obiectul unei strategii de privatizare către un investitor strategic, aprobată de Guvernul României, precum şi pentru admiterea acestora la tranzacţionare pe piaţa operată de Bursa de Valori Bucureşti.
Art. 12. -
(1) Până la desemnarea unei societăţi de administrare, Fondul "Proprietatea" va fi administrat de către Ministerul Finanţelor Publice, potrivit hotărârii de Guvern de înfiinţare a fondului.
(2) Pentru desemnarea societăţii de administrare a fondului, Ministerul Finanţelor Publice va organiza, în termen de 4 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, o licitaţie internaţională. Caietul de sarcini al achiziţiei va fi aprobat prin hotărâre de guvern.
(3) Capitalul social iniţial al Fondului "Proprietatea", va fi împărţit în acţiuni, care vor fi transmise cu titlu gratuit către titularii titlurilor de despăgubire sau după caz, dobânditorilor ulteriori ai acestora, precum şi către persoanele despăgubite prin decizii emise ulterior înfiinţării fondului. Acţiunile vor fi distribuite prin conversia titlurilor de despăgubire, respectiv prin compensarea valorii despăgubirii, după un algoritm de calcul stabilit prin ordin al Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despăgubirilor.
(4) În termen de 30 de zile de la constituire, Fondul "Proprietatea" va iniţia procedura legală necesară pentru admiterea acţiunilor acestuia la tranzacţionare pe piaţa operată de Bursa de Valori Bucureşti, astfel încât dobânditorii acestora să poată dispune de acţiuni, prin vânzare, în orice moment, în conformitate cu prevederile Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, a legislaţiei aplicabile pieţei de capital şi a reglementărilor emise sau aprobate de către Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare.
CAPITOLUL III Măsuri instituţionale
Art. 13. -
(1) Pentru analizarea şi stabilirea cuantumului final al despăgubirilor care se acordă potrivit prevederilor prezentei legi, se constituie în subordinea Cancelariei Primului Ministru, Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor, denumită în continuare Comisia Centrală, care are, în principal, următoarele atribuţii:
a) dispune emiterea deciziilor referitoare la acordarea de titluri de despăgubire;
b) ia alte măsuri legale, necesare aplicării prezentei legi.
Acesta este un fragment din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente*). Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
(2) Comisia Centrală este formată din 7 membri şi are următoarea componenţă:
a) preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor;
b) doi reprezentanţi ai Cancelariei Primului-Ministru;
c) doi reprezentanţi ai Secretariatului General al Guvernului;
d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
e) un reprezentant al Ministerului Justiţiei.
(3) Componenţa nominală a Comisiei Centrale se stabileşte prin decizie a primului-ministru, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(4) Lucrările Comisiei Centrale sunt conduse de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor.
(5) Secretariatul Comisiei Centrale se asigură de către Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor, din subordinea Cancelariei Primului Ministru.
(6) Comisia Centrală are la dispoziţia sa o listă de evaluatori autorizaţi. Condiţiile de înscriere în listă se stabilesc de către Comisia Centrală prin decizie, şi vor fi afişate pe site-ul oficial al Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor.
(7) Comisia Centrală, va desemna în mod aleatoriu evaluatorul care va efectua raportul de evaluare.
Art. 14. -
(1) Comisia Centrală funcţionează pe baza prevederilor prezentei legi şi a regulamentului propriu de organizare şi funcţionare. Regulamentul Comisiei Centrale se aprobă prin decizie a primului-ministru, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, Comisia Centrală emite decizii sub semnătura preşedintelui acesteia. Comisia Centrală va lucra în şedinţă în prezenţa a minim 5 membri şi va decide cu majoritatea de voturi a membrilor prezenţi.
(3) Comisia Centrală funcţionează până la emiterea tuturor titlurilor de plată a despăgubirilor.
CAPITOLUL IV Măsuri anticorupţie
Art. 15. -
În scopul evitării unor posibile fraude sau tentative de corupere a personalului implicat în aplicarea prezentei legi se stabilesc următoarele măsuri:
a) mandatul membrilor Comisiei Centrale va fi de 4 ani cu posibilitatea înlocuirii a cel puţin 4 dintre membrii desemnaţi o dată la 2 ani;
b) mandatul preşedintelui este de 4 ani cu posibilitatea reînnoirii mandatului;
Acesta este un fragment din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente*). Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
c) înlocuirea membrilor Comisiei Centrale şi, după caz, a preşedintelui acesteia se face prin decizie a Primului Ministru, după prezentarea şi aprobarea rapoartelor individuale cu privire la îndeplinirea atribuţiilor acestora;
d) membrii Comisiei Centrale beneficiază de indemnizaţie de şedinţă reprezentând 50% din salariul de încadrare sau, după caz, din indemnizaţia lunară; într-o lună se poate acorda o singură indemnizaţie, indiferent de numărul şedinţelor de lucru;
e) salariaţii care desfăşoară lucrările de secretariat vor beneficia de spor de dificultate care poate fi de până la 50% din salariul de încadrare; stabilirea acestui spor se face individual de Comisia Centrală la propunerea preşedintelui;
f) limitele minime şi maxime ale pedepselor aplicabile infracţiunilor săvârşite în legătură cu activităţile prevăzute de prezenta lege, se majorează cu jumătate.
CAPITOLUL V Procedurile administrative pentru acordarea despăgubirilor
Art. 16. -
(1) Deciziile/dispoziţiile emise de entităţile învestite cu soluţionarea notificărilor, a cererilor de retrocedare sau, după caz, ordinele conducătorilor administraţiei publice centrale învestite cu soluţionarea notificărilor şi în care s-au consemnat sume care urmează a se acorda ca despăgubire, însoţite, după caz, de situaţia juridică actuală a imobilului obiect al restituirii şi întreaga documentaţie aferentă acestora, inclusiv orice înscrisuri care descriu imobilele construcţii demolate depuse de persoana îndreptăţită şi/sau regăsite în arhivele proprii, se predau pe bază de proces-verbal de predare-primire Secretariatului Comisiei Centrale, pe judeţe, conform eşalonării stabilite de aceasta, dar nu mai târziu de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(2) Notificările formulate potrivit prevederilor Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicată care nu au fost soluţionate în sensul arătat la alin. (1) până la data intrării în vigoare a prezentei legi, se predau pe bază de proces-verbal de predare-primire Secretariatului Comisiei Centrale, însoţite de deciziile/dispoziţiile emise de entităţile învestite cu soluţionarea notificărilor, a cererilor de retrocedare sau, după caz, ordinelor conducătorilor administraţiei publice centrale conţinând propunerile motivate de acordare a despăgubirilor, după caz, de situaţia juridică actuală a imobilului obiect al restituirii şi de întreaga documentaţie aferentă acestora, inclusiv orice acte juridice care descriu imobilele construcţii demolate depuse de persoana îndreptăţită şi/sau regăsite în arhivele proprii, în termen de 10 zile de la data adoptării deciziilor/dispoziţiilor sau, după caz, a ordinelor.
(3) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Biroul Central constituit prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1329/2003 va proceda la predarea, pe bază de proces-verbal de predare-primire, către Secretariatul Comisiei Centrale a tuturor documentaţiilor depuse de către titularii deciziilor/dispoziţiilor motivate prin care s-a stabilit ca măsură reparatorie acordarea de titluri de valoare nominală şi care nu au fost soluţionate până la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(4) Pe baza situaţiei juridice a imobilului pentru care s-a propus acordarea de despăgubiri, Secretariatul Comisiei Centrale procedează la analizarea dosarelor prevăzute la alin. (1) şi (2) în privinţa verificării legalităţii respingerii cererii de restituire în natură.
(5) Secretariatul Comisiei Centrale va proceda la centralizarea dosarelor prevăzute la alin. (1) şi (2), în care, în mod întemeiat cererea de restituire în natură a fost respinsă, după care acestea vor fi transmise, evaluatorului sau societăţii de evaluatori desemnate, în vederea întocmirii raportului de evaluare.
(6) După primirea dosarului, evaluatorul sau societatea de evaluatori desemnată va efectua procedura de specialitate, şi va întocmi raportul de evaluare pe care îl va transmite Comisie Centrale. Acest raport va conţine cuantumul despăgubirilor în limita cărora vor fi acordate titlurile de despăgubire.
(7) În baza raportului de evaluare Comisia Centrală va proceda fie la emiterea deciziei reprezentând titlul de despăgubire, fie la trimiterea dosarului spre reevaluare.
(8) Dispoziţiile alin. (1)-(2) şi (7) se aplică în mod corespunzător şi deciziilor/ordinelor emise în temeiul art. 6 alin. (4) şi art. 32 din Legea nr. 10/2001, privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicată, în care s-au consemnat/propus sume care urmează a se acorda ca despăgubire.
(9) În cazul prevăzut la alin. (8) titlul de despăgubire se va emite de Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor până la concurenţa sumei reprezentând cuantumul despăgubirilor consemnate/propuse.
Art. 17. -
Deciziile prin care se dispune emiterea titlurilor de despăgubire pot fi individuale, caz în care se referă la o singură persoană despăgubită, sau cumulate, pe şedinţă de lucru, caz în care se referă la mai multe persoane despăgubite, pe bază de listă alfabetică a titularilor de drept.
Art. 18. -
După constituirea Fondului "Proprietatea", deciziile individuale sau colective se vor transmite prin grija Secretariatului Comisiei Centrale, în termen de 10 zile de la emitere, la societatea de administrare a Fondului "Proprietatea" şi la entitatea de depozitare şi înregistrare a acţiunilor Fondului.
CAPITOLUL VI Căi de atac în justiţie
Acesta este un fragment din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente*). Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
Art. 19. -
Deciziile adoptate de către Comisia Centrală pot fi atacate cu contestaţie în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, în contradictoriu cu statul, reprezentat prin Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor. Contestaţia suspendă exerciţiul dreptului de dispoziţie asupra titlului de despăgubire al titularului. Despre contestaţii se va face menţiune în evidenţele ţinute de entitatea care îndeplineşte funcţii de registru şi depozitare pentru Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor.
Art. 20. -
(1) Competenţa de soluţionare revine Secţiei de Contencios Administrativ şi Fiscal a Curţii de Apel în a cărei rază teritorială domiciliază reclamantul. Dacă reclamantul domiciliază în străinătate, cererea se adresează instanţei reşedinţei sale din ţară sau, după caz, la instanţa domiciliului reprezentantului acestuia din România, iar dacă nu are nici reşedinţă în România şi nici reprezentant cu domiciliul în România, cererea se adresează Secţiei de Contencios Administrativ şi Fiscal a Curţii de Apel Bucureşti.
(2)
Hotărârea pronunţată de prima instanţă poate fi atacată cu recurs. Recursul suspendă executarea.
CAPITOLUL VII Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 21. - Puneri în aplicare (1)
(1) Dacă, pe baza constatărilor Secretariatului Comisiei Centrale, aceasta stabileşte că imobilul pentru care s-a stabilit plata de despăgubiri este restituibil în natură, prin decizie motivată va proceda la restituirea acestuia.
(2) Decizia de restituire în natură astfel emisă urmează regimul juridic prevăzut de art. 23 alin. (4) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicată.
Art. 22. -
(1) În cazul în care statul şi persoanele îndreptăţite au obligaţii reciproce de plată şi, respectiv, restituire, a unor despăgubiri rezultate din aplicarea Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situaţiei juridice a unor imobile cu destinaţia de locuinţe, trecute în proprietatea statului, cu modificările ulterioare, ori a altor acte normative anterioare prin care s-au acordat despăgubiri şi, respectiv, a Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicată, la cererea persoanei îndreptăţite, prin decizia Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despăgubirilor se va dispune compensarea acestora.
(2) În cazul prevăzut la alin. (1), cele două obligaţii reciproce de plată se vor compensa până la concurenţa celei mai mici dintre ele.
(3) Pentru a dispune măsura compensării, vor fi avute în vedere, referatul aprobat de conducătorul entităţii învestite cu soluţionarea notificării, prin care se constată ca posibilă restituirea în natură a imobilului şi decizia/dispoziţia emisă de entitatea învestită cu soluţionarea notificării, a cererii de retrocedare sau, după caz, ordinul conducătorului autorităţii administraţiei publice centrale sau locale învestite cu soluţionarea notificărilor, prin care s-au acordat sau, după caz, propus despăgubiri.
(4) Asupra măsurii compensării, Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor va decide numai după ce a fost urmată procedura prevăzută la art. 16 alin. (3)-(6), pe baza raportului întocmit de evaluatorul sau societatea de evaluatori desemnată care va conţine cuantumul despăgubirilor în limita cărora vor fi acordate titlurile de plată. Suma reprezentând despăgubirea încasată va fi actualizată cu coeficientul de actualizare stabilit conform legislaţiei în vigoare, sau după caz, prin aplicarea indicelui de inflaţie, pentru situaţiile generate de aplicarea Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situaţiei juridice a unor imobile cu destinaţia de locuinţe, trecute în proprietatea statului, cu modificările ulterioare.
(5) În situaţia de la alin. (4), titlul de despăgubire se va emite de Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor până la concurenţa sumei reprezentând cuantumul despăgubirilor, după deducerea sumei reprezentând despăgubirea încasată, actualizată, stabilite potrivit alin. (4).
(6) Dispoziţiile alin. (1)-(3) şi alin. (5), se aplică în mod corespunzător şi în cazul în care se invocă o creanţă constatată printr-o decizie/ordin emise în temeiul art. 32 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989 republicată, în care s-au consemnat/propus sume care urmează a se acorda ca despăgubire.
(7) În cazul prevăzut la alin. (6) titlul de despăgubire se va emite de Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor până la concurenţa sumei reprezentând cuantumul despăgubirilor consemnate/propuse, după deducerea sumei reprezentând despăgubirea încasată, actualizată potrivit alin. (4).
(8) În cazul în care suma reprezentând despăgubirea încasată, actualizată, este mai mare decât despăgubirea stabilită potrivit alin. (4) sau, după caz, cea consemnată/propusă în decizia/ordinul emise în temeiul art. 32 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicată, după dispunerea compensării, se va înştiinţa entitatea învestită cu soluţionarea notificării având ca obiect restituirea în natură a imobilului, despre suma rămasă de restituit de către persoana îndreptăţită.
Art. 23. -
Acesta este un fragment din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente*). Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
(1) În cazul în care, în decizia/dispoziţia sau ordinul conducătorului autorităţii administraţiei publice centrale ori după caz propunerea motivată a entităţii învestite cu soluţionarea notificării, de acordare a măsurilor reparatorii prin echivalent, sunt individualizate mai multe persoane şi cotele aferente drepturilor acordate acestora de lege, titlul de despăgubire se acordă individual potrivit cotei corespunzătoare.
(2) În cazul în care, în decizia/dispoziţia sau ordinul conducătorului autorităţii administraţiei publice centrale ori, după caz, propunerea motivată a entităţii învestite cu soluţionarea notificării de acordare a măsurilor reparatorii, sunt individualizate mai multe persoane fără a se fi stabilit cotele aferente drepturilor acordate acestora de lege, titlul de despăgubire se acordă pe numele tuturor beneficiarilor.
(3) În cazul în care persoanele individualizate în decizia/dispoziţia sau ordinul conducătorului autorităţii administraţiei publice centrale ori, după caz, propunerea motivată a entităţii învestite cu soluţionarea notificării de acordare a măsurilor reparatorii prezintă un act autentic de partaj voluntar sau, după caz, o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă prin care s-au stabilit cotele cuvenite fiecăruia, titlul de despăgubire se acordă individual, potrivit cotei convenite ori stabilite.
Art. 24. - Puneri în aplicare (1)
(1) În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, procesele-verbale încheiate de prefecturi prin care s-au consemnat sume care urmează a se acorda ca despăgubire vor fi reanalizate şi, în situaţia în care potrivit Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicată, restituirea în natură nu este posibilă dar se constată că notificanţii sunt îndreptăţiţi la acordarea de despăgubiri, dosarul întocmit va fi înaintat Secretariatului Comisiei Centrale, însoţit de situaţia juridică actuală a imobilului şi de ordinul conţinând propunerea motivată a prefectului de acordare a despăgubirilor.
(2) Prevederile art. 16 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
Art. 25. - Puneri în aplicare (1)
(1) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, notificările înregistrate la prefecturi şi pentru care nu au fost încheiate procese-verbale se vor înainta entităţilor învestite potrivit Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicată cu soluţionarea acestora.
(2) Dispoziţiile alin. (1) se aplică în mod corespunzător şi în situaţiile în care, în urma reanalizării proceselor-verbale încheiate de prefecturi prin care sunt consemnate sume care urmează a se acorda ca despăgubire se constată că potrivit Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, restituirea în natură este posibilă, ori notificanţii nu sunt îndreptăţiţi la acordarea de despăgubiri.
Art. 26. - Puneri în aplicare (1)
(1) La data intrării în vigoare a prezentei legi, orice ofertă de capital disponibil emisă în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 498/2003 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, cu modificările şi completările ulterioare, se consideră închisă.
(2) După închiderea ofertei, entitatea implicată în privatizare, emitentă a ofertei prevăzute la alin. (1), va proceda la atribuirea/alocarea acţiunilor, după care va elibera titularului deciziei de restituire prin acordarea de acţiuni ori al titlurilor de valoare nominală subscrise, o adeverinţă/un certificat de acţionar care va indica titularul acestora, numărul acţiunilor şi datele de identificare a societăţii comerciale.
(3) În termen de 10 zile de la data atribuirii/alocării acţiunilor, entitatea implicată în privatizare, emitentă a ofertei prevăzute la alin. (1), va transmite Secretariatului Comisiei Centrale lista beneficiarilor măsurilor prevăzute la alin. (2), a titlurilor de valoare nominală, a deciziilor/dispoziţiilor ori, după caz, a ordinelor în baza cărora au fost acordate/alocate acţiunile, fiind menţionat distinct şi emitentul acestora.
(4) Dispoziţiile prevăzute la alin. (3) sunt aplicabile în mod corespunzător pentru orice altă ofertă de capital disponibil, închisă înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi. În acest caz, termenul prevăzut la alin. (3) curge de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
Art. 27. -
(1) Nu fac obiectul prezentei legi acţiunile acordate/alocate în cadrul unei oferte de capital disponibil emisă în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 498/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) În situaţia în care, în urma ofertei de capital disponibil, au fost alocate/atribuite acţiuni într-un cuantum inferior celor prevăzute în deciziile/dispoziţiile emise de entităţile învestite cu soluţionarea notificărilor, a cererilor de retrocedare sau, după caz, ordinele conducătorilor administraţiei publice centrale învestite cu soluţionarea notificărilor, Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor va proceda la emiterea titlului de despăgubire, după parcurgerea procedurii prevăzute de prezenta lege, pentru diferenţa până la concurenţa sumelor stabilite de evaluatori sau societăţile de evaluare desemnate.
Acesta este un fragment din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente*). Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
Art. 28. - Puneri în aplicare (1)
(1) În termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Ministerul Finanţelor Publice va transmite Secretariatului Comisiei Centrale lista tuturor titularilor titlurilor de valoare nominală, a deciziilor/dispoziţiilor ori, după caz, a ordinelor în baza cărora au fost emise, fiind menţionat distinct şi emitentul acestora.
(2) Dacă titlul de valoare nominală a fost emis pe numele reprezentanţilor persoanelor îndreptăţite înscrise în decizia/dispoziţia de restituire în echivalent, se va face această menţiune.
Art. 29. - Puneri în aplicare (1)
(1) Titlurile de valoare nominală emise de Ministerul Finanţelor Publice în temeiul art. 30 din Legea nr. 10/2001, republicată, până la data intrării în vigoare a prezentei legi şi nevalorificate în cadrul unei oferte de capital disponibil emisă în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 498/2003, cu modificările şi completările ulterioare, se convertesc şi prin decizia Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despăgubirilor, în titlu de despăgubire.
(2) Titlurile de valoare nominală emise de Ministerul Finanţelor Publice în temeiul art. 30 din Legea nr. 10/2001, republicată, până la data intrării în vigoare a prezentei legi, valorificate în cadrul unei oferte de capital disponibil emisă în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 498/2003, cu modificările şi completările ulterioare, nu fac obiectul prezentei legi.
(3) În situaţia în care titlurile de valoare nominală emise de Ministerul Finanţelor Publice în temeiul art. 30 din Legea nr. 10/2001, republicată, până la data intrării în vigoare a prezentei legi, au fost valorificate parţial în cadrul unei oferte de capital disponibil emisă în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 498/2003, cu modificările şi completările ulterioare, decizia Comisiei Speciale pentru Stabilirea Despăgubirilor prin care se dispune convertirea acestora în titlu de plata a despăgubirii se va emite numai pentru titlurile de valoare nominală deţinute de solicitant şi nevalorificate.
(4) În cazurile prevăzute la alin. (1) şi (3), Comisia Specială pentru Stabilirea Despăgubirilor va decide după primirea cererilor persoanelor îndreptăţite, la care vor fi anexate, în original, titlurile de valoare nominală nevalorificate.
(5) Cererile prevăzute la alin. (4) se vor depune la Secretariatul Comisiei Speciale pentru Stabilirea Despăgubirilor, după constituirea acesteia.
Art. 30. -
Actele care au stat la baza emiterii titlurilor de despăgubire au regim de arhivare permanent şi se depun la încetarea activităţii Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despăgubirilor la Cancelaria Primului Ministru.
Art. 31. -
În termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Guvernul va emite norme metodologice de aplicarea legii, la propunerea Cancelariei Primului-Ministru şi a Ministerului Finanţelor Publice.
Art. 32. -
(1) Comisia Centrală are sigiliu propriu şi îşi va desfăşura activitatea la sediul Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor.
(2) Fondurile necesare funcţionării Comisiei Centrale şi a secretariatului acestuia se vor asigura prin bugetul Cancelariei Primului Ministru.
(3) Onorariile evaluatorilor sau a societăţilor de evaluare se vor achita din bugetul Cancelariei Primului-Ministru la cererea Secretariatului Comisiei Centrale.
Art. 33. -
Acesta este un fragment din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente*). Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
La data intrării în vigoare a prezentului titlu se abrogă art. 30, şi art. 34-40 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 279 din 4 aprilie 2005, şi art. 3 al Titlului II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 184/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 929 din 18 decembrie 2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 48/2004.
ANEXĂ
Descrierea activelor ce vor fi transferate la Fondul "Proprietatea"
1. De la Ministerul Economiei şi Comerţului şi OPSPI se vor transfera următoarele participării:
1.1. -15% din CN Transelectrica Bucureşti S.A.
1.2. -15% din SNTGN Transgaz S.A.
1.3. -10% din S.C. Petrom S.A.
1.4. -15% din SNGN Romgaz S.A.
1.5. -12% din S.C. DGN Distrigaz Sud S.A.
1.6. -12% din S.C. DGN Distrigaz Nord S.A.
1.7. -20% din S.C. Hidroelectrica S.A.
1.8. -20% din SN Nuclearelectrica S.A.
1.9. -12% din S.C. Electrica Moldova S.A.
1.10. -12% din S.C. Electrica Oltenia S.A.
1.11. -12% din S.C. Electrica Dobrogea S.A.
1.12. -12% din S.C. Electrica Muntenia Nord S.A.
1.13. -12% din S.C. Electrica Muntenia Sud S.A.
1.14. -12% din S.C. Electrica Banat S.A.
1.15. -12% din S.C. Electrica Transilvania Nord S.A.
1.16. -12% din S.C. Electrica Transilvania Sud S.A.
Acesta este un fragment din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente*). Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
1.17. -15% din S.C. Complexul Energetic Turceni S.A.
1.18. -15% din S.C. Complexul Energetic Craiova S.A.
1.19. -15% din S.C. Complexul Energetic Rovinari S.A.
1.20. -10% din S.C. Oil Terminal S.A.
1.21. -10% din S.C. Conpet S.A.
1.22. -100% din creanţa deţinută de statul român la Krivoirog
2. De la Ministerul Finanţelor Publice se vor transfera următoarele:
2.1. -20% din Compania Naţională Loteria Română S.A.
2.2. -20% din Compania Naţională Imprimeria Naţională S.A.
2.3. -9,9% din S.C. CEC S.A.
2.4. -sumele obţinute din valorificarea creanţelor externe deţinute de statul român asupra următoarelor ţări: Sudan, Siria, Mozambic, Libia, Republica Guineea, Republica Centrafricană, Congo, Nigeria, Somalia, Tanzania, Irak, Republica Democrată Congo, Republica Democrată Coreeană, Cuba, Republica Mongolia şi Sudan
3. De la Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologia Informaţiei se vor transfera următoarele participaţii:
3.1. -20% din S.C. Romtelecom S.A.
3.2. -25% din Compania Naţională Poşta Română S.A.
4. De la Ministerul Transporturilor, Construcţiei şi Turismului se vor transfera următoarele participaţii:
4.1. -20% din Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă" S.A.
4.2. -20% din Societatea de Administrare Active Feroviare "SAAF" S.A.
4.3. -20% din Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti "Metrorex" S.A.
4.4. -20% din Compania Naţională "Aeroportul Internaţional Henri Coandă" S.A.
4.5. -20% din Societatea Naţională "Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" S.A.
Acesta este un fragment din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente*). Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
4.6. -20% din Societatea Naţională "Aeroportul Internaţional Constanţa" S.A.
4.7. -20% din Societatea Naţională "Aeroportul Internaţional Timişoara - Traian Vuia" S.A.
4.8. -20% din Compania Naţională "Administraţia Canalelor Navigabile" S.A. Constanţa
4.9. -20% din Compania Naţională "Administraţia Porturilor Dunării Maritime" S.A. Galaţi
4.10. -20% din Compania Naţională "Administraţia Porturilor Dunării Fluviale" S.A. Giurgiu
5. De la Agenţia de Valorificare a Activelor Statului se vor transfera următoarele participaţii:
5.1. -37,808% din S.C. Electroconstrucţia Elco Piteşti S.A.
5.2. -70% din S.C. Bemo Beiuş S.A.
5.3. -18,249% din S.C. Diverprest Oradea S.A.
5.4. -1,682% din S.C. Fabrica de Scule Râşnov S.A.
5.5. -10,947% din S.C. Mecon Braşov S.A.
5.6. -79,052% din S.C. Nitrosere Făgăraş S.A.
5.7. -79,052% din S.C. Pensiunea Păstrăvărie Floarea Reginei (Edelweiss Hotel) S.A.
5.8. -70% din S.C. Carom Asigurări Bucureşti S.A.
5.9. -17,365% din S.C. Centrofarm Bucureşti S.A.
5.10. -12,124% din S.C. FECNE Bucureşti S.A.
5.11. -9,769% din S.C. Gerovital Cosmetics Bucureşti S.A.
5.12. -6,519% din S.C. Laromet Bucureşti S.A.
5.13. -68,322% din S.C. Prestări Servicii Bucureşti S.A.
5.14. -78,972% din S.C. Primcom Bucureşti S.A.
Acesta este un fragment din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente*). Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
5.15. -70% din S.C. Procas Bucureşti S.A.
5.16. -15,172% din S.C. Romatel Bucureşti S.A.
5.17. -35,449% din S.C. Romconsuc Bucureşti S.A.
5.18. -100% din S.C. Societatea de Strategie pentru Piaţa de Gros S.A.
5.19. -20% din Societatea Naţională de Petrol şi Gaze Petrogaz Bucureşti S.A.
5.20. -42,795% din S.C. Telerom Proiect Bucureşti S.A.
5.21. -30,652% din S.C. Tricodava Bucureşti S.A.
5.22. -20% din S.C. World Trade Center CCIB Bucureşti S.A.
5.23. -33,000% din S.C. Bat Service Buzău S.A.
5.24. -48,035% din S.C. Cerealcom Buzău S.A
5.25. -5,354% din S.C. Comcereal Fundulea S.A.
5.26. -45,374% din S.C. Autopilotaj (şcoala de şoferi amatori) Reşiţa S.A.
5.27. -5,963% din S.C. Bega Minerale Industriale (expl. min. Aghireş) Aghireşu S.A.
5.28. -11,364% din S.C. Comcereal Cluj-Napoca S.A.
5.29. -4,330% din S.C. Electroconstrucţia Elco Cluj-Napoca S.A.
5.30. -39,999% din S.C. Turdapan Turda S.A.
5.31. -8,194% din S.C. Big Trade Constanţa S.A.
5.32. -54,545% din S.C. Conex Cordial Constanţa S.A.
5.33. -6,632% din S.C. Coral Mod Mangalia S.A.
5.34. -7,108% din S.C. Restaurant Cherhana Constanţa S.A.
Acesta este un fragment din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente*). Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
5.35. -2,684% din S.C. Şantierul Naval Constanţa S.A.
5.36. -46,914% din S.C. Vitacom Sf. Gheorghe S.A.
5.37. -4,755% din S.C. Mechel Târgovişte S.A.
5.38. -21,599% din S.C. Mechim Titu S.A.
5.39. -6,144% din S.C. Oţelinox Târgovişte S.A.
5.40. -67,700% din S.C. Multiprestservice Craiova S.A.
5.41. -7,378% din S.C. Retizoh Craiova S.A.
5.42. -5,560% din S.C. Semrom Oltenia Craiova S.A.
5.43. -37,675% din S.C. Alcom Galaţi S.A.
5.44. -5,144% din S.C. Cerealcom Giurgiu - Giurgiu S.A.
5.45. -10,031% din S.C. Comcereal Miercurea Ciuc S.A.
5.46. -6,153% din S.C. Comixt Miercurea Ciuc S.A.
5.47. -59,998% din S.C. Astoria Deva S.A.
5.48. -95,148% din S.C. Comtom Tomeşti S.A.
5.49. -13,821% din S.C. Familial Restaurant Iaşi S.A.
5.50. -21,568% din S.C. Fortus Iaşi S.A.
5.51. -30,429% din S.C. Frigocarne Iaşi S.A.
5.52. -9,850% din S.C. Danubiana Popeşti Leordeni S.A.
5.53. -3% din S.C. Petrom Aviation Bucureşti S.A.
5.54. -12,324% din S.C. Studiourile Media Pro Buftea S.A.
Acesta este un fragment din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente*). Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
5.55. -37,389% din S.C. A Con Baia Mare S.A.
5.56. -39,599% din S.C. Comar Baia Mare S.A.
5.57. -9,638% din S.C. Marlin Ulmeni S.A.
5.58. -40,617% din S.C. Forsev Drobeta Turnu-Severin S.A.
5.59. -10,076% din S.C. Mecanoenergetica Gura-Văii Drobeta Turnu-Severin S.A.
5.60. -38,869% din S.C. Severnav Drobeta Turnu-Severin S.A.
5.61. -7,691% din S.C. Azomureş Târgu Mureş S.A.
5.62. -7,967% din S.C. Carbid-fox Târnăveni S.A.
5.63. -69,949% din S.C. Comsig Sighişoara S.A.
5.64. -8,744% din S.C. Grand Târgu Mureş S.A.
5.65. -17,489% din S.C. Salubriserv Târgu Mureş S.A.
5.66. -7,176% din S.C. Zamur Târgu Mureş S.A.
5.67. -15,996% din S.C. Commetex Piatra Neamţ S.A.
5.68. -18,171% din S.C. Alro Slatina S.A.
5.69. -7,559% din S.C. Chimtex Balş S.A.
5.70. -1,690% din S.C. Ciocîrlia Ploieşti S.A.
5.71. -15,429% din S.C. Palace Sinaia S.A.
5.72. -2,586% din S.C. Petrotel Lukoil Ploieşti S.A.
5.73. -5,106% din S.C. Elcond Zalău S.A.
5.74. -20,029% din S.C. Antrepriza Construcţii Barbu Satu Mare S.A.
Acesta este un fragment din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente*). Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
5.75. -22,521% din S.C. Bentoflux Satu Mare S.A
5.76. -42,611% din S.C. Mioriţa Satu Mare S.A.
5.77. -6,814% din S.C. Resib Sibiu S.A.
5.78. -39,999% din S.C. Transilvania - Corn S.A.
5.79. -7,622% din S.C. Cetatea Suceava S.A.
5.80. -71,896% din S.C. Alcom Timişoara S.A.
5.81. -2,804% din S.C. Bega Pam Timişoara S.A.
5.82. -15,620% din S.C. Remat Timiş Timişoara S.A.
5.83.
-5,131% din S.C. Piese-auto Tulcea S.A.
Acesta este un fragment din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente*). Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
[ Mai mult... ]
Drept civil. Drepturile reale principale, Vol 1, ediţia 4
Legea contenciosului administrativ. Comentarii şi explicaţii, ediţia 3
Buletinul jurisprudenţei 2016
Buletinul jurisprudenţei - Repertoriu anual 2015