Administrarea creanţelor fiscale datorate bugetului local, inclusiv a impozitului pe profit care se face venit la bugetul local, potrivit Codului fiscal, se realizează prin organul fiscal local, cu excepţia cazului când prin lege se prevede altfel.

Acesta este un fragment din Codul de procedură fiscală din 2015. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
(1)
Administrarea creanţelor fiscale datorate bugetului local al unei unităţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale se realizează prin organul fiscal local al respectivei unităţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale, cu excepţia cazului când prin lege se prevede altfel.
(2)
În scopul administrării de către organul fiscal local a obligaţiilor fiscale datorate de contribuabilii mari şi mijlocii, prin hotărâre a autorităţii deliberative se pot stabili criteriile în funcţie de care se stabilesc contribuabilii mari sau, după caz, contribuabilii mijlocii, precum şi listele cu respectivii contribuabili.
(3)
Organul fiscal local notifică contribuabilul ori de câte ori intervin modificări cu privire la calitatea de contribuabil mare sau, după caz, contribuabil mijlociu.
(1)
În cazul creanţelor fiscale administrate de organul fiscal local, prin domiciliu fiscal se înţelege domiciliul reglementat potrivit dreptului comun sau sediul social înregistrat potrivit legii.
(2)
În situaţia în care contribuabilul/plătitorul are înregistrat un domiciliu fiscal potrivit art. 32, în scopul comunicării actelor administrative fiscale emise de organul fiscal local se utilizează acest domiciliu fiscal.
Acesta este un fragment din Codul de procedură fiscală din 2015. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
Codul de procedură fiscală comentat şi adnotat cu legislaţie secundară şi complementară, jurisprudenţă şi instrucţiuni 1.
Vechea reglementare. Acest articol corespunde art. 35 VCPF, cu diferenţe privind domeniul de aplicare. În noua reglementare competenţa este restrânsă la creanţele fiscale locale.
2.
Reguli generale. Competenţa generală a organului fiscal local este limitată la creanţele fiscale datorate bugetului local (impozitele şi taxele locale, precum şi impozitul pe profit care constituie venit al bugetelor locale, reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal). [ Mai mult... ]
Codul de procedură fiscală comentat şi adnotat - cu legislaţie secundară şi complementară, jurisprudenţă şi instrucţiuni 1.
Vechea reglementare. Acest articol corespunde art. 35 VCPF, cu diferenţe privind domeniul de aplicare. În noua reglementare competenţa este restrânsă la creanţele fiscale locale.
2.
Reguli generale. Competenţa generală a organului fiscal local este limitată la creanţele fiscale datorate bugetului local (impozitele şi taxele locale, precum şi impozitul pe profit care constituie venit al bugetelor locale, reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal). [ Mai mult... ]
Codul de procedură fiscală comentat şi adnotat cu legislaţie secundară şi complementară, jurisprudenţă şi instrucţiuni 1.
Vechea reglementare. Acest articol corespunde art. 35 VCPF, cu diferenţe privind domeniul de aplicare. În noua reglementare competenţa este restrânsă la creanţele fiscale locale.
2.
Reguli generale. Competenţa generală a organului fiscal local este limitată la creanţele fiscale datorate bugetului local (impozitele şi taxele locale, precum şi impozitul pe profit care constituie venit al bugetelor locale, reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal). [ Mai mult... ]
Codul de procedură fiscală comentat şi adnotat - cu legislaţie secundară şi complementară, jurisprudenţă şi instrucţiuni 1.
Vechea reglementare. Acest articol corespunde art. 35 VCPF, cu diferenţe privind domeniul de aplicare. În noua reglementare competenţa este restrânsă la creanţele fiscale locale.
2.
Reguli generale. Competenţa generală a organului fiscal local este limitată la creanţele fiscale datorate bugetului local (impozitele şi taxele locale, precum şi impozitul pe profit care constituie venit al bugetelor locale, reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal). [ Mai mult... ]
Codul de procedură fiscală comentat şi adnotat cu legislaţie secundară şi complementară, jurisprudenţă şi instrucţiuni 1.
Vechea reglementare. Acest articol corespunde art. 35 VCPF, cu diferenţe privind domeniul de aplicare. În noua reglementare competenţa este restrânsă la creanţele fiscale locale.
2.
Reguli generale. Competenţa generală a organului fiscal local este limitată la creanţele fiscale datorate bugetului local (impozitele şi taxele locale, precum şi impozitul pe profit care constituie venit al bugetelor locale, reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal). [ Mai mult... ]
Codul de procedură fiscală comentat şi adnotat cu legislaţie secundară şi complementară, jurisprudenţă şi instrucţiuni - 2019
1. Vechea reglementare. Acest articol corespunde art. 35 VCPF, cu diferenţe privind domeniul de aplicare. În noua reglementare competenţa este restrânsă la creanţele fiscale locale.
2. Reguli generale. Competenţa generală a organului fiscal local este limitată la creanţele fiscale datorate bugetului local (impozitele şi taxele locale, precum şi impozitul pe profit care constituie venit al bugetelor locale, reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal). [ Mai mult... ]
Codul de procedură fiscală comentat şi adnotat cu legislaţie secundară şi complementară, jurisprudenţă şi instrucţiuni - 2021 1.
Vechea reglementare. Acest articol corespunde art. 35 VCPF, cu diferenţe privind domeniul de aplicare. În noua reglementare competenţa este restrânsă la creanţele fiscale locale.
2.
Reguli generale. Competenţa generală a organului fiscal local este limitată la creanţele fiscale datorate bugetului local (impozitele şi taxele locale, precum şi impozitul pe profit care constituie venit al bugetelor locale, reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal). [ Mai mult... ]
Codul de procedură fiscală. Comentariu pe articole 1.
Similar competenţei generale a organului fiscal central, criteriul avut în vedere pentru delimitarea competenţei generale a organului fiscal local este cel al bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale. Pe cale de consecinţă, la nivelul fiecărei unităţi administrativ-teritoriale titulară a unor creanţe fiscale va funcţiona un organ fiscal local competent să administreze aceste creanţe.
Unităţile administrativ-teritoriale sunt, în principal, titulare ale: [ Mai mult... ]
Codul de procedură fiscală comentat şi adnotat - cu legislaţie secundară şi complementară, jurisprudenţă şi instrucţiuni 1.
Vechea reglementare. Acest articol corespunde art. 35 VCPF, cu diferenţe privind domeniul de aplicare. În noua reglementare competenţa este restrânsă la creanţele fiscale locale.
2.
Reguli generale. Competenţa generală a organului fiscal local este limitată la creanţele fiscale datorate bugetului local (impozitele şi taxele locale, precum şi impozitul pe profit care constituie venit al bugetelor locale, reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal). [ Mai mult... ]
Codul de procedură fiscală comentat şi adnotat cu legislaţie secundară şi complementară, jurisprudenţă şi instrucţiuni - 2019
1. Vechea reglementare. Acest articol corespunde art. 35 VCPF, cu diferenţe privind domeniul de aplicare. În noua reglementare competenţa este restrânsă la creanţele fiscale locale.
2. Reguli generale. Competenţa generală a organului fiscal local este limitată la creanţele fiscale datorate bugetului local (impozitele şi taxele locale, precum şi impozitul pe profit care constituie venit al bugetelor locale, reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal). [ Mai mult... ]