Guvernul României
Ordonanţa de urgenţă nr. 43/2002 privind Parchetul Naţional Anticorupţie
Modificări (27), Puneri în aplicare (4), Respingeri hotărâri prealabile (1), Respingeri de neconstituţionalitate (94), Admis recurs în interesul legii (2), Referinţe (5), Menţionări generale (72), Reviste (52), Doctrine (10), Comentarii expert (14), Referinţe în jurisprudenţăText publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 244 din 11 aprilie 2002.
În vigoare de la 11 aprilie 2002
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
CAPITOLUL I Dispoziţii generale
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
Art. 1. -
(1) Prin prezenta ordonanţă de urgenţă se înfiinţează, la nivel naţional, Parchetul Naţional Anticorupţie, ca parchet specializat în combaterea infracţiunilor de corupţie.
(2) Parchetul Naţional Anticorupţie are sediul în municipiul Bucureşti şi îşi exercită atribuţiile pe întregul teritoriu al României prin procurori specializaţi în combaterea corupţiei.
(3) Parchetul Naţional Anticorupţie se organizează ca structură autonomă, cu personalitate juridică, în cadrul Ministerului Public, este condus de un procuror general şi este coordonat de procurorul general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie. Procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie este asimilat adjunctului procurorului general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie.
(4) Parchetul Naţional Anticorupţie îşi desfăşoară activitatea potrivit principiului legalităţii, al imparţialităţii şi al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justiţiei.
Art. 2. -
Parchetul Naţional Anticorupţie este independent în raport cu instanţele judecătoreşti şi cu parchetele de pe lângă acestea, precum şi în relaţiile cu celelalte autorităţi publice, exercitându-şi atribuţiile numai în temeiul legii şi pentru asigurarea respectării acesteia.
Art. 3. -
(1) Atribuţiile Parchetului Naţional Anticorupţie sunt următoarele:
a) efectuarea urmăririi penale pentru infracţiunile prevăzute în Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, în condiţiile prevăzute în Codul de procedură penală, în Legea nr. 78/2000 şi în prezenta ordonanţă de urgenţă;
b) conducerea, supravegherea şi controlul actelor de cercetare penală, efectuate din dispoziţia procurorului de către ofiţerii de poliţie judiciară aflaţi sub autoritatea procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie;
c) conducerea, supravegherea şi controlul activităţilor de ordin tehnic ale urmăririi penale, efectuate de specialişti în domeniul economic, financiar, bancar, vamal, informatic, precum şi în alte domenii, numiţi în cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie;
d) studierea cauzelor care generează şi a condiţiilor care favorizează corupţia, elaborarea şi prezentarea propunerilor în vederea eliminării acestora, precum şi pentru perfecţionarea legislaţiei penale;
e) elaborarea raportului anual privind activitatea Parchetului Naţional Anticorupţie şi prezentarea acestuia în faţa Parlamentului;
f) constituirea şi actualizarea bazei de date în domeniul faptelor de corupţie.
(2) Parchetul Naţional Anticorupţie exercită drepturile şi îndeplineşte obligaţiile procedurale prevăzute de lege, în cauzele privind infracţiunile atribuite prin prezenta ordonanţă de urgenţă în competenţa sa.
CAPITOLUL II
Organizarea şi funcţionarea Parchetului Naţional Anticorupţie Puneri în aplicare (2)
Art. 4. -
(1) Parchetul Naţional Anticorupţie este condus, potrivit prevederilor art. 1 alin. (3), de un procuror general, ajutat de un procuror general adjunct, asimilat cu procurorul consilier al procurorului general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie.
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
(2) Procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie este ordonator secundar de credite.
(3) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Parchetului Naţional Anticorupţie se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Public.
Art. 5. -
(1) Parchetul Naţional Anticorupţie se organizează în secţii conduse de procurori şefi de secţie, şi anume:
a) secţia de combatere a corupţiei;
b) secţia de combatere a infracţiunilor conexe infracţiunilor de corupţie.
(2) În cadrul secţiilor se pot organiza servicii şi birouri, prin ordin al ministrului justiţiei, la propunerea procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie, cu avizul procurorului general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie.
(3) În cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie se înfiinţează un birou pentru studierea cauzelor care generează şi a condiţiilor care favorizează corupţia, subordonat direct procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie.
Art. 6. -
Parchetul Naţional Anticorupţie se încadrează cu procurori, ofiţeri de poliţie judiciară, specialişti în domeniul economic, financiar, bancar, vamal, informatic şi în alte domenii, personal auxiliar de specialitate, precum şi personal economic şi administrativ, în limita posturilor prevăzute în statul de funcţiuni, aprobat potrivit legii.
Art. 7. -
(1) La nivelul parchetelor de pe lângă curţile de apel se înfiinţează servicii ale Parchetului Naţional Anticorupţie.
(2) Serviciile Parchetului Naţional Anticorupţie sunt conduse de procurori-şefi, care sunt în subordinea directă a procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie.
(3) Numărul procurorilor, al ofiţerilor de poliţie judiciară şi al specialiştilor menţionaţi la art. 6, încadraţi în serviciile prevăzute la alin. (1), este stabilit de procurorul general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie, la propunerea procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie, pentru fiecare serviciu, în funcţie de volumul şi de complexitatea activităţii de urmărire penală, în limita numărului total de posturi aprobat.
Art. 8. -
(1) Procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie este numit pe o perioadă de 6 ani, cu posibilitatea reînnoirii o singură dată a mandatului, şi eliberat din funcţie de Preşedintele României, la propunerea ministrului justiţiei.
(2) Procurorii Parchetului Naţional Anticorupţie sunt numiţi pe o perioadă de 6 ani, cu posibilitatea prelungirii încadrării în funcţie cu acordul lor, şi eliberaţi din funcţie de ministrul justiţiei, la propunerea procurorului general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie, pe baza recomandării procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie.
(3) După încetarea funcţiei la Parchetul Naţional Anticorupţie, prin expirarea perioadei pentru care a fost numit ori datorită unor cauze neimputabile, procurorul are dreptul să revină la postul ocupat anterior, rezervarea acestuia fiind obligatorie.
Art. 9. -
(1) Pentru a fi numiţi în Parchetul Naţional Anticorupţie procurorii trebuie să aibă calităţi profesionale deosebite, să se bucure de o bună reputaţie, să aibă o conduită morală ireproşabilă şi o pregătire specializată în combaterea infracţiunilor de corupţie.
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
(2) Condiţiile minime de vechime pe care trebuie să le îndeplinească procurorii Parchetului Naţional Anticorupţie sunt:
a) pentru funcţia de procuror general al Parchetului Naţional Anticorupţie, o vechime în funcţia de procuror sau de judecător de 10 ani;
b) pentru funcţia de procuror în cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie, o vechime în funcţia de procuror sau de judecător de 6 ani.
Art. 10. -
(1) În scopul efectuării cu celeritate şi în mod temeinic a activităţilor de descoperire şi de urmărire a infracţiunilor de corupţie, în cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie funcţionează ofiţeri de poliţie, constituind poliţia judiciară a Parchetului Naţional Anticorupţie.
(2) Ofiţerii de poliţie judiciară îşi desfăşoară activitatea numai în cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie, sub autoritatea procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie.
(3) Ofiţerii de poliţie judiciară efectuează actele de cercetare penală sub directa conducere, supraveghere şi controlul nemijlocit al procurorilor din Parchetul Naţional Anticorupţie.
(4) Dispoziţiile procurorilor din Parchetul Naţional Anticorupţie sunt obligatorii pentru ofiţerii de poliţie judiciară prevăzuţi la alin. (1). Actele întocmite de ofiţerii de poliţie judiciară din dispoziţia scrisă a procurorului sunt efectuate în numele acestuia.
(5) Numirea ofiţerilor de poliţie judiciară în cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie se face prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie, la propunerea procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie, cu avizul ministrului de interne, dintre ofiţerii de poliţie care au absolvit o formă de învăţământ superior şi au minimum 6 ani vechime în structuri cu atribuţii de constatare, investigare şi cercetare a infracţiunilor de corupţie.
(6) Ofiţerii de poliţie judiciară sunt numiţi pe o perioadă de 6 ani, cu posibilitatea prelungirii numirii în funcţie cu acordul acestora.
(7) Ofiţerii de poliţie judiciară nu pot primi de la organele ierarhic superioare nici o altă însărcinare în afara unor situaţii şi evenimente excepţionale. În aceste cazuri calitatea lor de ofiţer de poliţie judiciară se suspendă, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie, până la încetarea situaţiei excepţionale care a determinat primirea altor însărcinări.
(8) Ofiţerii de poliţie judiciară, pe perioada numirii în cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie, au drepturile şi obligaţiile prevăzute de lege pentru ofiţerii de poliţie, cu excepţiile prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă. Atribuţiile prevăzute de lege pentru ministrul de interne privind acordarea drepturilor şi răspunderilor ce revin ofiţerilor de poliţie judiciară se exercită de procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie.
(9) Dispoziţiile art. 8 alin. (3) se aplică în mod corespunzător.
Art. 11. -
(1) În cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie sunt numiţi, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie, la propunerea procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie, cu avizul ministerelor de resort, specialişti cu înaltă calificare în domeniul economic, financiar, bancar, vamal, informatic, precum şi în alte domenii, pentru clarificarea unor aspecte tehnice în activitatea de urmărire penală.
(2) Specialiştii prevăzuţi la alin. (1) au calitatea de funcţionar public şi îşi desfăşoară activitatea sub directa conducere, supraveghere şi controlul nemijlocit al procurorilor din Parchetul Naţional Anticorupţie.
(3) Actele întocmite de specialiştii prevăzuţi la alin. (1) din dispoziţia scrisă a procurorului pot constitui mijloace de probă.
Art. 12. -
Funcţia de procuror, ofiţer de poliţie judiciară sau de specialist în cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie este incompatibilă cu orice altă funcţie publică sau privată, cu excepţia funcţiilor didactice din învăţământul superior.
CAPITOLUL III
Competenţa Parchetului Naţional Anticorupţie
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
Art. 13. -
(1) Procurorii specializaţi din cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie efectuează în mod obligatoriu urmărirea penală în cazul infracţiunilor prevăzute în Legea nr. 78/2000.
(2) Sunt de competenţa Parchetului Naţional Anticorupţie, care funcţionează la nivel naţional, infracţiunile prevăzute în Legea nr. 78/2000, săvârşite în una dintre următoarele condiţii:
a) dacă, indiferent de calitatea persoanelor care le-au comis, au cauzat o pagubă materială mai mare decât echivalentul în lei a 100.000 euro sau o perturbare deosebit de gravă a activităţii unei autorităţi publice, instituţii publice sau oricărei alte persoane juridice;
b) de către deputaţi, senatori, membrii Guvernului, secretari de stat şi asimilaţii acestora, judecătorii Curţii Constituţionale, membrii, judecătorii, procurorii şi controlorii financiari ai Curţii de Conturi şi ai camerelor de conturi judeţene, preşedintele Consiliului Legislativ, avocatul poporului, guvernatorul şi viceguvernatorii Băncii Naţionale a României, preşedintele Consiliului Concurenţei, magistraţi, ofiţeri superiori, generali, mareşali, amirali, notari publici, executori judecătoreşti, consilieri judeţeni şi locali, primari, prefecţi, subprefecţi, persoane cu funcţii de conducere şi de control în cadrul autorităţilor publice centrale şi locale sau în cadrul instituţiilor publice, membrii consiliilor de administraţie şi persoane care deţin funcţii de conducere de la director, inclusiv, în sus în cadrul regiilor autonome de interes naţional sau local, al companiilor şi societăţilor naţionale, societăţilor comerciale la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale este acţionar, instituţiilor publice care au atribuţii în procesul de privatizare şi al unităţilor centrale financiar-bancare.
(3) Sunt de competenţa serviciilor Parchetului Naţional Anticorupţie, care funcţionează la nivelul parchetelor de pe lângă curţile de apel, infracţiunile prevăzute în Legea nr. 78/2000, cu excepţia celor prevăzute la alin. (2).
CAPITOLUL IV Dispoziţii procedurale
Art. 14. -
(1) Persoanele cu atribuţii de control sunt obligate să sesizeze Parchetul Naţional Anticorupţie cu privire la orice date sau informaţii din care rezultă că s-a săvârşit una dintre infracţiunile atribuite prin prezenta ordonanţă de urgenţă în competenţa Parchetului Naţional Anticorupţie.
(2) Persoanele cu atribuţii de control sunt obligate ca în cursul efectuării actului de control, în situaţiile prevăzute la alin. (1), să procedeze la asigurarea şi conservarea urmelor infracţiunii, a corpurilor delicte şi a oricăror mijloace de probă ce pot servi organelor de urmărire penală.
(3) Serviciile şi organele specializate în culegerea şi prelucrarea informaţiilor au obligaţia de a pune la dispoziţie Parchetului Naţional Anticorupţie, de îndată, datele şi informaţiile deţinute în legătură cu săvârşirea infracţiunilor privitoare la corupţie.
(4) Serviciile şi organele specializate în culegerea şi prelucrarea informaţiilor, la cererea procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie sau a procurorului anume desemnat de acesta, îi vor pune la dispoziţie, la sediul lor, datele şi informaţiile prevăzute la alin. (3), neprelucrate.
(5) Nerespectarea obligaţiilor prevăzute la alin. (1) - (4) atrage răspunderea juridică, potrivit legii.
Art. 15. -
Dacă în efectuarea urmăririi penale procurorii parchetelor de pe lângă instanţele judecătoreşti constată că infracţiunea care constituie obiectul cauzei este una dintre infracţiunile atribuite prin prezenta ordonanţă de urgenţă în competenţa Parchetului Naţional Anticorupţie, aceştia au obligaţia de a sesiza de îndată procurorii acestui parchet.
Art. 16. -
(1) Când sunt indicii temeinice cu privire la săvârşirea uneia dintre infracţiunile atribuite prin prezenta ordonanţă de urgenţă în competenţa Parchetului Naţional Anticorupţie, în scopul strângerii de probe sau al identificării făptuitorului, procurorii Parchetului Naţional Anticorupţie pot să dispună, pe o durată de cel mult 30 de zile:
a) punerea sub supraveghere a conturilor bancare şi a conturilor asimilate acestora;
b) punerea sub supraveghere sau sub ascultare a liniilor telefonice;
c) accesul la sisteme informaţionale.
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
(2) Pentru motive temeinice măsurile prevăzute la alin. (1) pot fi prelungite de procuror prin ordonanţă motivată, fiecare prelungire neputând depăşi 30 de zile.
(3) Dispoziţiile art. 911-915 din Codul de procedură penală se aplică în mod corespunzător.
(4) Procurorii Parchetului Naţional Anticorupţie pot dispune să li se comunice înscrisuri, documente bancare, financiare ori contabile, în condiţiile prevăzute la alin. (1).
Art. 17. -
(1) În cazul în care există indicii temeinice că s-a săvârşit sau că se pregăteşte săvârşirea unei infracţiuni dintre cele atribuite prin prezenta ordonanţă de urgenţă în competenţa Parchetului Naţional Anticorupţie, care nu poate fi descoperită sau făptuitorii nu pot fi identificaţi prin alte mijloace, pot fi folosiţi, în vederea strângerii datelor privind existenţa infracţiunii şi identificarea persoanelor faţă de care există presupunerea că au săvârşit o infracţiune, investigatori sub acoperire, în condiţiile legii.
(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) sunt ofiţeri de poliţie din cadrul Ministerului de Interne, special desemnaţi în acest scop, şi pot efectua investigaţii numai cu autorizarea motivată a procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie.
Art. 18. -
Pentru buna desfăşurare a urmăririi penale procurorii Parchetului Naţional Anticorupţie pot dispune măsuri specifice de protecţie a martorilor, a experţilor şi a victimelor, potrivit legii.
Art. 19. -
Persoana care a comis una dintre infracţiunile atribuite prin prezenta ordonanţă de urgenţă în competenţa Parchetului Naţional Anticorupţie, iar în timpul urmăririi penale denunţă şi facilitează identificarea şi tragerea la răspundere penală a altor persoane care au săvârşit astfel de infracţiuni beneficiază de reducerea la jumătate a limitelor pedepsei prevăzute de lege.
Art. 20. -
(1) După începerea urmăririi penale secretul bancar şi cel profesional nu sunt opozabile procurorilor Parchetului Naţional Anticorupţie. Datele şi informaţiile solicitate de procuror se comunică la cererea scrisă a acestuia.
(2) Dispoziţiile alin. (1) se aplică în mod corespunzător şi cu privire la instanţa de judecată.
(3) Verificarea conturilor bancare şi a conturilor asimilate acestora poate fi efectuată numai la cererea procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie sau a procurorului anume desemnat de acesta.
Art. 21. -
Persoanele care efectuează urmărirea penală, specialiştii prevăzuţi la art. 11, precum şi personalul auxiliar de specialitate sunt obligaţi să respecte secretul profesional cu privire la datele şi informaţiile obţinute în această calitate.
Art. 22. -
(1) În cazul infracţiunilor atribuite prin prezenta ordonanţă de urgenţă în competenţa Parchetului Naţional Anticorupţie se aplică dispoziţiile art. 118 din Codul penal privind confiscarea bunurilor.
(2) Dacă bunurile care fac obiectul infracţiunilor prevăzute la alin. (1) nu se găsesc, se confiscă echivalentul lor în bani sau bunurile dobândite în locul acestora.
(3) Pentru a garanta aducerea la îndeplinire a confiscării bunurilor se pot lua măsurile asigurătorii prevăzute de Codul de procedură penală. Acestea se aduc la îndeplinire de îndată de persoanele anume desemnate din cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie.
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
Art. 23. -
Persoanele arestate preventiv în cauzele de competenţa Parchetului Naţional Anticorupţie sunt deţinute în locuri anume stabilite în cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie sau, după caz, în secţiile de arest preventiv ale penitenciarelor.
Art. 24. -
Dispoziţiile din Codul de procedură penală şi dispoziţiile procedurale din Legea nr. 78/2000 se aplică în mod corespunzător şi în cauzele atribuite prin prezenta ordonanţă de urgenţă în competenţa Parchetului Naţional Anticorupţie.
CAPITOLUL V Cooperare internaţională
Art. 25. -
Prin prezenta ordonanţă de urgenţă se instituie procurori de legătură la nivelul Parchetului Naţional Anticorupţie, care să asigure consultarea reciprocă în cazul infracţiunilor privitoare la corupţie cu procurori de legătură care funcţionează în alte state, în scopul coordonării acţiunilor acestora în cursul urmăririi penale.
Art. 26. -
În vederea schimbului de date şi de informaţii cu privire la investigarea şi urmărirea infracţiunilor atribuite prin prezenta ordonanţă de urgenţă în competenţa Parchetului Naţional Anticorupţie se constituie un punct de contact în cadrul acestui parchet cu instituţii similare din alte state.
CAPITOLUL VI Dispoziţii finale
Art. 27. -
Parchetul Naţional Anticorupţie funcţionează cu următorul număr total de posturi:
a) 75 de posturi de procurori;
b) 150 de posturi de ofiţeri de poliţie judiciară;
c) 35 de posturi de specialişti;
d) 50 de posturi de personal auxiliar de specialitate;
e) 10 posturi de personal economic şi administrativ.
Art. 28. -
(1) Procurorii din cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie sunt salarizaţi potrivit anexei nr. 1, cap. A nr. crt. 1-11, la Legea nr. 50/1996 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului din organele autorităţii judecătoreşti, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Specialiştii prevăzuţi la art. 11 sunt asimilaţi din punct de vedere al salarizării cu procurorii de la parchetul de pe lângă curtea de apel şi primesc o indemnizaţie lunară care reprezintă unica formă de salarizare.
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
(3) Ofiţerii de poliţie judiciară beneficiază de drepturile băneşti şi materiale prevăzute în Legea nr. 138/1999 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului militar din instituţiile publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste instituţii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de drepturile prevăzute de legislaţia specială pentru personalul militar.
(4) Personalul prevăzut la alin. (1)-(3), precum şi judecătorii care compun completele specializate în infracţiunile de corupţie, potrivit art. 29 alin. (2) din Legea nr. 78/2000, primesc pentru activitatea specializată de combatere a infracţiunilor de corupţie un spor de 30% din indemnizaţia de încadrare lunară, respectiv solda lunară, în cazul ofiţerilor de poliţie judiciară.
(5) Salarizarea personalului auxiliar de specialitate şi a personalului economic şi administrativ este cea prevăzută de lege pentru aceleaşi categorii de personal al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie.
Art. 29. -
Fondurile necesare aplicării prezentei ordonanţe de urgenţă se asigură din bugetul Ministerului Public aprobat pe anul 2002, care se suplimentează prin hotărâre a Guvernului din Fondul de rezervă la dispoziţia Guvernului.
Art. 30. -
Dispoziţiile Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică şi în cazul Parchetului Naţional Anticorupţie, în măsura în care prin prezenta ordonanţă de urgenţă nu se prevede altfel.
Art. 31. -
(1) Guvernul şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor lua măsuri imediate pentru asigurarea sediului Parchetului Naţional Anticorupţie.
(2) Ministerul Justiţiei, Parchetul de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie, Ministerul de Interne şi Ministerul Finanţelor Publice, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, vor lua măsurile necesare pentru organizarea Parchetului Naţional Anticorupţie.
(3) Parchetul Naţional Anticorupţie va începe să funcţioneze pe data de 1 septembrie 2002.
Art. 32. -
(1) Pentru cauzele privind infracţiunile prevăzute în Legea nr. 78/2000, aflate în curs de urmărire penală la data de 1 septembrie 2002, urmărirea penală se efectuează de către procurorii Parchetului Naţional Anticorupţie. Actele şi lucrările efectuate până la data de 1 septembrie 2002 rămân valabile.
(2) Cauzele privind infracţiunile prevăzute în Legea nr. 78/2000, aflate în faţa instanţelor de judecată, trimise, potrivit Codului de procedură penală, organelor de urmărire penală, sunt de competenţa Parchetului Naţional Anticorupţie.
Art. 33. -
Până la data de 1 septembrie 2002 Guvernul va adopta prin hotărâre regulamentul de aplicare a dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
Art. 34. -
Pe data de 1 septembrie 2002 dispoziţiile art. 28 şi ale art. 29 alin. (2) din Legea nr. 78/2000, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.
PRIM-MINISTRU | |
ADRIAN NĂSTASE |
Contrasemnează: | |
Ministrul justiţiei, | |
Rodica Mihaela Stănoiu | |
Ministru de interne, | |
Ioan Rus | |
Ministrul finanţelor publice, | |
Mihai Nicolae Tănăsescu | |
Ministrul muncii şi solidarităţii sociale, | |
Marian Sârbu |
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
Bucureşti, 4 aprilie 2002.
Nr. 43.
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.