Consiliul Comunităţilor Europene
Directiva nr. 77/388 privind armonizarea legislaţiilor statelor membre referitoare la impozitele pe cifra de afaceri - sistemul comun de taxă pe valoarea adăugată: baza unitară de evaluare
Număr celex: 31977L0388
Modificări (1), Referinţe (1), Menţionări generale (16), Reviste (83), Doctrine (11), Referinţe în jurisprudenţăÎn vigoare de la 13 iunie 1977 până la 31 decembrie 2006
În versiunea gratuită textul este afişat parţial. Pentru textul integral alegeţi un abonament Lege6 care permite vizualizarea completă a documentului sau cumpăraţi documentul în formă completă.
având în vedere Tratatul de instituire a Comunităţii Economice Europene, în special articolele 99 şi 100,
având în vedere propunerea Comisiei,
În versiunea gratuită textul este afişat parţial. Pentru textul integral alegeţi un abonament Lege6 care permite vizualizarea completă a documentului sau cumpăraţi documentul în formă completă.
având în vedere avizul Parlamentului European,
având în vedere avizul Comitetului Economic şi Social,
întrucât toate statele membre au adoptat un sistem de taxă pe valoarea adăugată în conformitate cu prima şi a doua directivă a Consiliului din 11 aprilie 1967 privind armonizarea legislaţiilor statelor membre referitoare la impozitele pe cifra de afaceri;
întrucât decizia din 21 aprilie 1970 privind înlocuirea contribuţiilor financiare ale statelor membre cu resursele proprii ale Comunităţii prevede că bugetul Comunităţii este finanţat în totalitate, independent de alte venituri, din resursele proprii ale Comunităţii; întrucât aceste resurse includ şi resursele acumulate din taxa pe valoarea adăugată care sunt obţinute prin aplicarea unei cote comune de impozitare la baza de evaluare care se determină în mod unitar, în conformitate cu normele comunitare;
întrucât trebuie continuată realizarea progreselor în eliminarea eficientă a restricţiilor privind circulaţia persoanelor, mărfurilor, serviciilor şi capitalului şi integrarea economiilor naţionale;
întrucât trebuie luat în considerare obiectivul eliminării taxei la import şi a restituirii taxei la export în comerţul dintre statele membre; întrucât trebuie să se asigure că sistemul comun de impozite pe cifra de afaceri este nediscriminatoriu în ceea ce priveşte originea bunurilor şi a serviciilor, astfel încât să se poată institui în final o piaţă comună care să permită concurenţa loială şi care să constituie o adevărată piaţă internă;
întrucât, pentru accentuarea caracterului nediscriminatoriu al impozitului, termenul "persoană plătitoare de impozit" trebuie clarificat astfel încât statele membre să îl extindă pentru a include persoanele care efectuează ocazional anumite tranzacţii;
întrucât termenul "tranzacţie impozabilă" a generat dificultăţi, în special în ceea ce priveşte tranzacţiile asimilate unor operaţiuni impozabile; întrucât aceste concepte trebuie clarificate;
întrucât determinarea locului în care se realizează tranzacţiile impozabile a dat naştere la conflicte între statele membre privind jurisdicţia, în special în ceea ce priveşte livrările de bunuri destinate asamblării şi prestarea de servicii; întrucât, deşi locul prestărilor de servicii trebuie considerat, în principiu, ca fiind locul unde prestatorul şi-a stabilit sediul activităţii sale profesionale, acest loc trebuie considerat pe teritoriul ţării persoanei căreia îi sunt furnizate serviciile, în special în cazul anumitor servicii furnizate între persoane plătitoare de impozit, în cazul în care costul serviciilor este inclus în preţul bunurilor;
întrucât noţiunile de fapt generator de impozit şi de exigibilitate a impozitului trebuie armonizate pentru ca aplicarea cotei comunitare şi modificările ulterioare ale acesteia să intre în vigoare la aceeaşi dată în toate statele membre;
În versiunea gratuită textul este afişat parţial. Pentru textul integral alegeţi un abonament Lege6 care permite vizualizarea completă a documentului sau cumpăraţi documentul în formă completă.
întrucât baza de impozitare trebuie armonizată, astfel încât aplicarea cotei comunitare de impozitare la tranzacţiile impozabile să dea naştere la rezultate comparabile în toate statele membre;
întrucât cotele aplicate de statele membre trebuie să permită o deducere normală a impozitului aplicat în etapa precedentă;
întrucât ar trebui stabilită o listă comună de scutiri, astfel încât resursele proprii ale Comunităţii să poată fi colectate în mod unitar în toate statele membre;
întrucât normele privind deducerile trebuie armonizate în măsura în care afectează nivelul real de colectare; întrucât proporţia deductibilă trebuie calculată în acelaşi mod în toate statele membre;
întrucât trebuie specificate categoriile de persoane impozabile, în special cu privire la serviciile prestate de o persoană stabilită în altă ţară;
întrucât este necesară, pe cât posibil, armonizarea obligaţiilor contribuabililor, astfel încât să se asigure garanţiile necesare pentru colectarea impozitelor în mod unitar în toate statele membre; întrucât contribuabilii trebuie, în special, să declare periodic sumele globale rezultate din tranzacţiile lor, atât intrările cât şi iesirile, dacă acest lucru este necesar pentru stabilirea şi monitorizarea bazei de evaluare a resurselor proprii;
..........
În versiunea gratuită textul este afişat parţial. Pentru textul integral alegeţi un abonament Lege6 care permite vizualizarea completă a documentului sau cumpăraţi documentul în formă completă.