Legestart nr. 10/2016
Parlamentarii vor mai multe maşini pentru angajaţii din primării
de Traian Dobre
28 octombrie 2016Referinţe articol: masini
Consiliile locale ale primăriilor au nevoie de maşini cu care să se deplaseze asistenţii sociali dar şi inspectorii de control din cadrul aparatului administrativ. Acesta este argumentul unei iniţiative legislative pusă în dezbatere la Senat, care prevede mărirea numărului de autoturisme alocat la autorităţile locale, cel prevăzut de normele în vigoare fiind de 3 bucăţi. Parlamentarii iniţiatori susţin că 3 maşini pentru fiecare consiliu local nu ajung pentru toţi angajaţii care trebuie să se deplaseze prin teritoriu, în diferite comune, sate sau zone.
"Calitatea serviciilor publice a scăzut dramatic, în special calitatea controlului autorităţilor publice locale, pentru că funcţionarii publici nu au nici interesul şi nici resursele financiare disponibile pentru a face deplasări în teritoriul administrat cu autovehiculul propriu, consumând carburant din propriul salariu", se arată în expunerea de motive a proiectului legislativ.
Angajaţii care au nevoie de deplasări în teren sunt din domeniile de asistenţă socială, de asistenţă a copilului, a persoanelor vârstnice, inspectorii de control pentru suprafeţele agricole şi forestiere, de disciplină în construcţii, şi altele.
Iniţiativa prevede ca numărul de maşini alocat pentru fiecare autoritate să fie de cel puţin 4 şi cel mult 8 maşini, funcţie de zone şi populaţie.
Articol unic
Punctul B din Anexa nr. 3 din Ordonanţa nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, se modifică şi va avea următorul cuprins:"I. Norme privind dotarea cu autoturismeB. Autorităţi ale administraţiei publice locale:1. Consiliul Geenral al Municipiului Bucureşti - 8 autoturisme2. Consiliile judeţene - 7 autoturisme3. Consiliile locale ale municipiilor reşedinţă de judeţ - 7 autoturisme4. Consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti - 7 autoturisme5. Consiliile locale ale celorlalte muncipii şi ale oraşelor cu peste 50.000 locuitori - 6 autoturisme6. Consiliile locale ale celorlalte muncipii şi ale oraşelor cu mai puţin de 50.000 locuitori - 5 autoturisme7. Consiliile locale ale comunelor - 4 autoturisme"
Parlamentarii susţin că, deşi efortul bugetar total ar fi de aproximativ 10 milioane de euro, împărţit pe fiecare autoritate, care ar avea doar două-trei maşini în plus, costurile ar fi de sub 7.000 de euro. Guvernul nu a publicat încă punctul său de vedere cu privire la această modificare legislativă. După ce va trece de Senat, iniţiativa merge în Camera Deputaţilor, care este forul decizonal.
Ai nevoie de O.G. nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice? Poţi cumpăra actul la zi, în format PDF sau MOBI, de AICI!