Guvernul României
Ordonanţa nr. 88/2000 privind finanţarea centrelor de consultanţă şi informare a consumatorilor
Modificări (2), Referinţe (1)Text publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 421 din 01 septembrie 2000.
În vigoare de la 01 septembrie 2000 până la 01 februarie 2002, fiind abrogat prin Lege 37/2002.
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale art. 1 lit. R pct. 4 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.
Art. 1. -
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
În vederea înfiinţării şi funcţionării de centre de consultanţă şi informare a consumatorilor cu privire la produsele şi serviciile destinate acestora, asociaţiile pentru protecţia consumatorilor, constituite potrivit legii, pot primi sume de la bugetul de stat conform art. 38 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2. -
Centrele de consultanţă şi informare a consumatorilor pot fi organizate la nivel de birouri în structura organizatorică a asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor şi desfăşoară activităţi gratuite în folosul consumatorilor, constând în informaţii, recomandări şi consultanţă pentru probleme legate de achiziţionarea unui produs sau serviciu.
Art. 3. -
(1) Suma alocată de la bugetul de stat potrivit art. 1 se utilizează exclusiv pentru acoperirea cheltuielilor materiale şi de personal aferente centrelor de consultanţă şi informare a consumatorilor.
(2) Salarizarea sau, după caz, remunerarea personalului utilizat în centrele de consultanţă şi informare a consumatorilor se face în funcţie de timpul efectiv lucrat, până la nivelul maxim al funcţiei echivalente utilizate în cadrul Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor.
(3) Cheltuielile materiale vor fi utilizate pentru întreţinerea sediului, pentru cheltuielile curente şi pentru cele de tipărire a materialelor informative.
(4) Cheltuielile prevăzute la alin. (3) se utilizează în condiţiile legii finanţelor publice, iar sumele rămase neutilizate la data încheierii exerciţiului financiar se restituie la bugetul de stat.
Art. 4. -
Asociaţiile pentru protecţia consumatorilor pot primi sume şi de la bugetele locale, în vederea înfiinţării şi funcţionării centrelor de consultanţă şi informare a consumatorilor, în baza hotărârilor consiliilor locale sau, după caz, a consiliilor judeţene, în condiţiile stabilite prin convenţiile încheiate cu asociaţiile respective, conform legii.
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
Art. 5. -
Controlul asupra activităţilor desfăşurate în centrele de consultanţă şi informare a consumatorilor din cadrul asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor, care au primit sume de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, se exercită de Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor.
Art. 6. -
Pentru anul 2000, din bugetul aprobat al Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor se alocă 200 milioane lei pentru înfiinţarea şi funcţionarea unui centru-pilot de consultanţă şi informare a consumatorilor în municipiul Bucureşti şi 195 milioane lei pentru finanţarea unor programe în domeniul protecţiei consumatorilor, pentru editarea de materiale şi organizarea de acţiuni privind informarea opiniei publice prin mass-media.
Art. 7. -
Asociaţiile pentru protecţia consumatorilor care primesc sume potrivit prezentei ordonanţe beneficiază de asistenţă de specialitate din partea personalului împuternicit în acest scop de Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor.
Art. 8. -
În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, prin ordin al conducătorului Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor se aprobă criteriile de evaluare şi selectare a asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor care înfiinţează şi în care funcţionează centre de consultanţă şi informare a consumatorilor, precum şi modelul convenţiei prevăzute la art. 4.
Art. 9. -
Începând cu anul 2001 numărul centrelor de consultanţă şi informare a consumatorilor pentru care se acordă sume de la bugetul de stat va fi stabilit prin hotărâre a Guvernului, după aprobarea legii bugetului de stat pe anul respectiv, cu încadrarea în sumele aprobate cu această destinaţie.
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
PRIM-MINISTRU | |
MUGUR CONSTANTIN ISĂRESCU |
Contrasemnează: | |
Preşedintele Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor, | |
Eliade Corneliu Mihăilescu | |
Ministrul muncii şi protecţiei sociale, | |
Smaranda Dobrescu | |
Ministrul finanţelor, | |
Decebal Traian Remeş |
Bucureşti, 29 august 2000.
Nr. 88.
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.