Guvernul României
Hotărârea nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei
Modificări (12), Referinţe (5), Menţionări generale (3)Text publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 14 din 10 ianuarie 2001.
În vigoare de la 10 ianuarie 2001 până la 08 iulie 2003, fiind abrogat şi înlocuit prin Hotărâre 740/2003.
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. -
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
(1) Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, având sediul în municipiul Bucureşti.
(2) Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei stabileşte politica în domeniul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei, la nivel naţional, elaborează strategia şi reglementările specifice de dezvoltare şi de armonizare a activităţilor de lucrări publice, transport şi locuinţe, în cadrul politicii generale a Guvernului, şi îndeplineşte rolul de autoritate de stat în domeniul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei.
Art. 2. -
Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, în calitatea sa de organ de specialitate al administraţiei publice centrale, îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
1. elaborează şi supune spre aprobare cadrul legislativ adecvat domeniului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei;
2. elaborează politica economică în domeniul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei;
3. elaborează politici pentru dezvoltarea transporturilor multimodale şi a transportului combinat;
4. elaborează şi implementează politicile de aplicare a strategiei naţionale în domeniul lucrărilor publice, amenajării teritoriului şi locuinţei;
5. aplică şi urmăreşte în sectorul lucrărilor publice şi al transporturilor prevederile Acordului de asociere a României la Uniunea Europeană şi strategia naţională şi sectorială de pregătire a aderării României la Uniunea Europeană;
6. elaborează strategiile de dezvoltare a infrastructurilor, lucrărilor publice, activităţilor de transport şi locuinţei;
7. fundamentează şi elaborează necesarul de fonduri de la bugetul de stat pentru domeniile sale de activitate;
8. gestionează resursele financiare alocate prin bugetul de stat, resursele din fondurile speciale şi din creditele externe, în domeniile sale de activitate;
9. exercită drepturile şi obligaţiile statului ca acţionar la companiile naţionale, societăţile naţionale şi societăţile comerciale aflate sub autoritatea sa, până la finalizarea procesului de privatizare;
10. elaborează şi pune în aplicare strategiile de privatizare în domeniile sale de activitate şi asigură gestionarea întregului proces de privatizare pentru unităţile de sub autoritatea sa;
11. aprobă tarifele percepute pentru eliberarea de autorizaţii şi licenţe, precum şi cuantumul redevenţelor;
12. asigură organizarea şi dezvoltarea cercetării ştiinţifice în domeniile lucrărilor publice, transporturilor, locuinţei, amenajării teritoriului, urbanism, siguranţa construcţiilor, prin corelare cu programele naţionale de cercetare în aceste domenii;
13. organizează activitatea pentru constituirea fondului propriu de date statistice din domeniul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei;
14. promovează sistemul instituţional pentru dezvoltarea pieţei libere a construcţiilor, asigură condiţiile unui mediu concurenţial în cadrul fiecărui mod de transport, precum şi între modurile de transport;
15. elaborează şi promovează cadrul legal în vederea stimulării investiţiilor cu capital autohton şi străin în domeniile sale de activitate;
16. asigură concepţia unitară a aplicării politicii naţionale de amenajare şi echipare cu lucrări publice a teritoriului naţional;
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
17. iniţiază şi negociază, din împuternicirea Guvernului, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale sau propune acestuia întocmirea formelor de aderare la cele existente şi ia măsuri de aplicare a acestora;
18. reprezintă interesele statului în cadrul organismelor internaţionale, pe baza convenţiilor, acordurilor şi înţelegerilor stabilite, şi dezvoltă relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organisme internaţionale interesate de domeniul său de activitate;
19. susţine promovarea intereselor agenţilor economici autohtoni de profil pe pieţele internaţionale;
20. avizează şi urmăreşte realizarea programelor şi proiectelor de construcţii şi infrastructuri;
21. asigură administrarea, dezvoltarea şi gestionarea infrastructurilor de transport şi a echipamentelor de interes naţional din sistemul naţional de transport;
22. asigură tuturor utilizatorilor acces egal şi nediscriminatoriu la infrastructurile de transport deschise accesului public;
23. asigură beneficiarilor de transport dreptul de a alege liber modul de transport, transportatorul şi mijlocul de transport;
24. sprijină dezvoltarea şi funcţionarea transportului public;
25. stimulează libera iniţiativă şi asigură autonomia transportatorilor;
26. concesionează, în numele statului, bunurile proprietate publică ori privată a statului, activităţile şi serviciile de interes naţional din domeniul transporturilor;
27. elaborează şi supune spre aprobare Guvernului tariful de utilizare a infrastructurii feroviare şi alte tarife care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului;
28. clasifică infrastructurile de transport în conformitate cu standardele naţionale şi internaţionale;
29. stabileşte prin norme un mod unitar de prezentare a sistemului informaţional privind transportul public de persoane, în sfera de administrare a infrastructurii de transport de interes public;
30. elaborează şi supune spre aprobare Guvernului schema reţelei naţionale de transport, care are ca obiective asigurarea deplasării persoanelor şi a mărfurilor între toate localităţile ţării, precum şi conectarea infrastructurilor naţionale de transport la principalele infrastructuri internaţionale de transport;
31. încheie, în numele statului, contracte de activitate cu compania naţională care gestionează infrastructura feroviară, cu societăţile naţionale şi/sau cu societăţile comerciale care efectuează transport feroviar public de călători;
32. realizează activităţi de asigurări de sănătate pentru personalul propriu, pentru personalul instituţiilor publice din subordine, al companiilor naţionale, societăţilor naţionale, regiilor autonome de sub autoritatea sa, precum şi al societăţilor comerciale, care desfăşoară activităţi în domeniul transporturilor aeriene, navale, rutiere, feroviare, cu metroul şi lucrări publice, pentru membrii de familie ai acestora, precum şi pentru pensionarii care au lucrat în transporturi şi lucrări publice şi pentru membrii lor de familie, care folosesc reţeaua sanitară proprie;
33. asigură elaborarea Planului de amenajare a teritoriului naţional, ca sinteză a politicilor şi planurilor sectoriale şi locale de amenajare a teritoriului, urmărind armonizarea lor; verifică respectarea prevederilor acestuia, după aprobare, potrivit legii;
34. stabileşte, împreună cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale care au atribuţii în domeniu, măsuri pentru protejarea zonelor cu valoare istorică, arhitecturală sau peisagistică, precum şi pentru integrarea acestora în acţiunile de modernizare a localităţilor şi a zonelor aferente;
35. colaborează cu consiliile judeţene şi locale la elaborarea studiilor şi programelor referitoare la dezvoltarea urbană şi rurală, la construcţia de locuinţe şi lucrările tehnico-edilitare, în vederea realizării politicilor sectoriale din aceste domenii; participă la susţinerea operaţiunilor urbanistice şi de amenajare a teritoriului cu caracter pilot;
36. sprijină şi îndrumă administraţia publică locală prin activităţi ce privesc strategia, monitorizarea programelor de investiţii în infrastructura urbană, reglementări specifice şi politici sectoriale în domeniul serviciilor de gospodărie comunală, care nu pot fi soluţionate la nivelurile de competenţă locală;
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
37. colaborează cu coordonatorii cadastrului general, stabiliţi prin lege, pentru organizarea şi realizarea cadastrului imobiliar-edilitar;
38. asigură evidenţa terenurilor din domeniul privat al societăţilor comerciale cu capital integral sau majoritar de stat şi eliberează certificatele de proprietate, conform legii;
39. asigură fundamentarea şi elaborarea programelor referitoare la îmbunătăţirea şi dezvoltarea fondului de lucrări publice şi locuinţe;
40. emite avize de specialitate pentru obiectivele de investiţii finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, de la bugetele locale, din fonduri speciale şi din credite garantate de stat, precum şi pentru lucrările de interes naţional care sunt finanţate din alte surse;
41. analizează studiile de fezabilitate pentru lucrările publice din competenţa de aprobare a Guvernului şi le prezintă Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional şi locuinţe sociale, susţinând necesitatea, oportunitatea şi eficienţa economică a acestora; participă la promovarea pentru aprobare a lucrărilor avizate, conform legii;
42. iniţiază şi urmăreşte elaborarea programului de protecţie antiseismică, inclusiv a programului pentru educarea populaţiei privind comportarea în caz de seisme;
43. colaborează, prin serviciile publice descentralizate ale ministerului, cu autorităţile administraţiei publice locale în acţiunea de reducere a riscului seismic al construcţiilor existente;
44. participă la stabilirea măsurilor organizatorice de acţionare, pe plan central şi local, în cazurile de seisme sau alunecări de teren, în cadrul sistemului naţional de apărare împotriva dezastrelor;
45. organizează elaborarea, avizarea şi aprobarea reglementărilor tehnice şi economice pentru domeniile sale de activitate, precum şi documentarea specialiştilor, în condiţiile legii; asigură directivarea şi asistenţa tehnică pentru implementarea calităţii în construcţii, prin reglementări tehnice şi economice, cu participarea specialiştilor din cercetare, proiectare, învăţământ superior şi execuţia lucrărilor din domeniile sale de activitate; organizează controlul privind aplicarea reglementărilor tehnice şi economice;
46. organizează şi asigură desfăşurarea activităţii comisiilor de atestare tehnico-profesională a specialiştilor cu activitate în construcţii: verificatori de proiecte, responsabili tehnici cu execuţia şi experţi tehnici;
47. organizează activitatea de agrementare tehnică pentru produse, procedee şi echipamente noi în construcţii, precum şi activitatea de atestare a maşinilor şi a echipamentelor tehnologice de construcţii noi;
48. asigură condiţiile pentru aplicarea unitară a sistemului calităţii în construcţii, conform legii;
49. asigură, potrivit legii, monitorizarea achiziţiilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor publice.
Art. 3. -
În calitatea sa de autoritate de stat în domeniul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei are următoarele atribuţii principale, pe care le exercită direct sau prin organisme tehnice specializate, instituţii publice subordonate, unităţi care funcţionează sub autoritatea sa sau societăţi comerciale autorizate:
1. aprobă, potrivit legii, instrucţiuni şi regulamente obligatorii pentru activităţile specifice feroviare, auto, navale şi aeriene;
2. participă la anchetarea evenimentelor sau accidentelor produse în activităţile de transport;
3. elaborează, în condiţiile legii, norme de efectuare a transporturilor speciale;
4. exercită inspecţia de stat privind respectarea reglementărilor interne şi internaţionale în activităţile specifice transporturilor;
5. acordă, pe bază de reciprocitate, dreptul de utilizare cu plată sau gratuit a infrastructurilor de transport pentru utilizatorii străini;
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
6. emite norme obligatorii de licenţiere şi autorizare a agenţilor economici care efectuează sau urmează să efectueze activităţi de transport sau activităţi specifice siguranţei traficului şi stabileşte condiţiile de acordare, de suspendare sau de anulare a licenţelor şi autorizaţiilor;
7. stabileşte organizarea regională a transporturilor rutiere, feroviare, navale şi aeriene;
8. aprobă utilizarea spaţiului aerian, a căilor navigabile în apele naţionale şi internaţionale, cu acordul organelor abilitate ale Ministerului Apărării Naţionale şi ale Ministerului de Interne;
9. exercită activitatea de registru, de inspecţie de stat şi de control în transporturi;
10. asigură controlul utilizării resurselor financiare alocate prin bugetul de stat, a resurselor din fonduri speciale pentru dezvoltarea infrastructurilor de transport şi a resurselor din credite interne şi externe, al stadiului executării fizice a lucrărilor de infrastructură şi al calităţii acestora;
11. urmăreşte aplicarea şi respectarea reglementărilor privind executarea silită a creanţelor la bugetele fondurilor speciale;
12. emite norme obligatorii de atestare, certificare, licenţiere şi brevetare a personalului care lucrează în transporturi sau care concură la siguranţa traficului şi stabileşte condiţiile de suspendare, de retragere sau de anulare a atestatelor, certificatelor, licenţelor sau brevetelor acordate;
13. emite norme obligatorii de siguranţă a traficului în transporturile rutiere, feroviare, navale, aeriene, precum şi în transportul multimodal şi combinat şi supraveghează respectarea acestora;
14. autorizează funcţionarea porturilor, aeroporturilor civile, gărilor şi a autogărilor;
15. emite norme obligatorii pentru efectuarea transporturilor de mărfuri periculoase;
16. certifică starea tehnică a mijloacelor de transport din domeniul civil, în conformitate cu reglementările naţionale şi internaţionale;
17. asigură certificarea şi omologarea de tip sau individuală a mijloacelor de transport;
18. gestionează frecvenţele de comunicaţii alocate;
19. asigură, prin reţeaua proprie, controlul medico-sanitar specific siguranţei circulaţiei şi navigaţiei, precum şi controlul sanitar-veterinar specific tuturor modurilor şi activităţilor de transport şi emite autorizaţii sanitar-veterinare în toate cazurile în care legea îi recunoaşte acest drept;
20. propune Guvernului, cu avizul Ministerului Apărării Naţionale, închiderea unor linii de cale ferată nerentabile sau menţinerea în exploatare a liniei respective şi regimul exploatării acesteia;
21. asigură reglementarea şi organizarea circulaţiei aeronavelor civile în spaţiul aerian naţional, în colaborare cu organele specializate ale Ministerului Apărării Naţionale;
22. organizează spaţiul aerian naţional şi stabileşte principiile şi regulile de folosire a acestuia, împreună cu Ministerul Apărării Naţionale, în timp de pace;
23. emite reglementări aeronautice specifice privind înmatricularea aeronavelor civile, eliberarea, suspendarea sau anularea certificatului de înmatriculare;
24. emite reglementări aeronautice specifice, prin care se stabilesc cerinţele tehnice, operaţionale şi procedurale pentru înfiinţarea, funcţionarea şi dezafectarea aerodromurilor civile;
25. asigură autorizarea aerodromurilor civile, deschise pentru operarea aeronavelor civile, din punct de vedere al îndeplinirii cerinţelor tehnice, operaţionale, de siguranţă a zborului, de securitate aeronautică şi de protecţie a mediului, potrivit standardelor internaţionale acceptate de România;
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
26. eliberează licenţe de lucru agenţilor economici care desfăşoară activităţi în perimetrul infrastructurii aeroportuare;
27. emite reglementări aeronautice privind desfăşurarea activităţilor de transport aerian public;
28. restricţionează operarea aeronavelor civile pe aeroporturile din România sau în spaţiul aerian naţional, după caz, în scopul protecţiei mediului;
29. stabileşte aeroporturile din România care, în urma derulării activităţilor specifice, au un impact semnificativ asupra mediului, în vederea implementării de programe de protecţie a mediului, cu avizul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului;
30. aprobă, la solicitarea administratorului aeroportului, măsuri speciale pentru operarea aeronavelor civile a căror funcţionare are impact semnificativ asupra mediului;
31. emite reglementările, standardele şi procedurile privind evaluarea, auditarea şi autorizarea şi/sau licenţierea agenţilor economici aeronautici civili;
32. emite permisul de producţie pe baza căruia se autorizează producţia de serie a aeronavelor civile şi a componentelor acestora;
33. elaborează Programul naţional de securitate aeronautică pe baza căruia se asigură protecţia aviaţiei civile împotriva actelor de intervenţie ilicită; răspunde de dezvoltarea, implementarea şi operaţionalitatea acestui program;
34. reglementează, organizează şi desfăşoară activităţile privind ancheta administrativă a incidentelor şi accidentelor de aviaţie civilă;
35. acordă permisiunea de intrare şi de plecare a navelor româneşti şi străine în/din porturile civile româneşti;
36. supraveghează şi controlează navigaţia în apele naţionale a navelor sub pavilion român, precum şi a navelor arborând pavilion străin, dar aparţinând unor persoane fizice sau juridice române, în marea liberă;
37. stabileşte, nominal şi pe porţiuni, apele navigabile ale României; pentru apele de frontieră va ţine seama şi de acordurile bilaterale privind regimul frontierei de stat;
38. stabileşte regulile de navigaţie în marea teritorială, în apele interioare şi în porturile româneşti, în conformitate cu reglementările naţionale şi cu acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte;
39. acordă dreptul de arborare a pavilionului român sau poate dispune suspendarea ori retragerea acestui drept;
40. stabileşte, prin regulamentul serviciului la bordul navelor, structura ierarhiei şi atribuţiile funcţiilor la bordul navelor;
41. emite reglementări cu privire la durata şi conţinutul cursurilor de pregătire, modul de obţinere a brevetelor şi certificatelor de capacitate, precum şi cu privire la anularea sau suspendarea certificatelor de capacitate şi a brevetelor dobândite prin examen;
42. organizează sistemul de salvare pe mare şi pe apele interioare navigabile, împreună cu Ministerul Apărării Naţionale şi cu Ministerul de Interne;
43. stabileşte căile navigabile, porturile, radele şi bazinele portuare în care pilotajul este obligatoriu;
44. stabileşte modul de recrutare, şcolarizare şi brevetare a piloţilor, precum şi efectuarea serviciului de pilotaj maritim şi fluvial;
45. stabileşte, cu acordul organelor de grăniceri, locurile de acostare şi de ancorare în afara limitelor porturilor, aflate în apele de frontieră sau în marea teritorială;
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
46. eliberează, printr-o societate de clasificare agreată, certificate de clasificare a navei şi a echipamentelor acesteia, care atestă buna stare de navigabilitate, cerute de acordurile şi de convenţiile internaţionale la care România este parte;
47. stabileşte condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele rutiere, metodologia de omologare pentru circulaţie a acestora, precum şi metodologia de inspecţie tehnică periodică;
48. certifică prin omologare sau prin inspecţia tehnică periodică, după caz, încadrarea vehiculelor rutiere în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinţa conform destinaţiei;
49. autorizează staţiile de inspecţie tehnică, supraveghează şi controlează activitatea acestora şi atestă personalul care efectuează inspecţia tehnică periodică;
50. acreditează instituţii publice subordonate, organisme tehnice specializate şi societăţi comerciale, autorizate, care să elaboreze şi să pună în aplicare normele tehnice şi reglemetările specifice transportului rutier şi să asigure inspecţia şi controlul tehnic de specialitate;
51. autorizează înfiinţarea şi funcţionarea centrelor de pregătire şi perfecţionare a personalului din sectorul de transporturi rutiere, cu excepţia celor care aparţin Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului de Interne, Serviciului Român de Informaţii şi altor instituţii similare;
52. emite norme metodologice şi organizează pregătirea, examinarea şi atestarea profesională a instructorilor şi a profesorilor necesari în procesul de pregătire şi de perfecţionare profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere;
53. emite norme privind examinarea psihologică medicală în vederea eliberării permisului de conducere auto, precum şi pentru verificările periodice;
54. asigură prin reţeaua sanitară proprie asistenţa medicală şi psihologică a personalului din transporturi cu atribuţii în siguranţa circulaţiei şi a navigaţiei;
55. autorizează deplasarea pe teritoriul României a mijloacelor de transport străine şi execută controlul acestei activităţi, iar pentru transporturile speciale, strategice, şi cu aprobarea Ministerului Apărării Naţionale;
56. stabileşte, potrivit legii, norme şi normative tehnice obligatorii de proiectare, construcţii, reparare şi exploatare a mijloacelor de transport, a drumurilor, autostrăzilor, porturilor, aeroporturilor, liniilor şi staţiilor de cale ferată şi de metrou, astfel încât acestea să corespundă şi nevoilor de apărare; asigură supravegherea aplicării acestor norme şi autorizează agenţii economici să efectueze astfel de activităţi;
57. stabileşte, în condiţiile legii, în colaborare cu Ministerul Apărării Naţionale şi cu Ministerul de Interne, potrivit reglementărilor interne şi internaţionale, norme unitare ale activităţilor de intervenţie, de căutare şi salvare a navelor, aeronavelor, a altor mijloace de transport, precum şi a vieţilor omeneşti;
58. asigură buna organizare a activităţilor de supraveghere a traficului, de cercetare a evenimentelor şi a situaţiilor de pericol, pentru limitarea sau, după caz, înlăturarea acestora, solicitând, la nevoie, sprijinul altor ministere şi organe de stat; coordonează sistemul de securitate în transporturi şi activităţile de protecţie împotriva actelor de intervenţie ilicită;
59. controlează respectarea de către deţinătorii de mijloace de transport a normelor privind calitatea, prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia mediului, conform reglementărilor interne şi internaţionale;
60. coordonează activităţile industriale, de construcţii, de cercetare şi proiectare, de sănătate, precum şi alte activităţi specifice transporturilor şi zonelor libere;
61. emite norme tehnice pentru construcţia, reparaţia, întreţinerea infrastructurii şi mijloacelor de transport;
62. elaborează programe de pregătire şi de perfecţionare pentru personalul de siguranţă din transporturi şi organizează desfăşurarea acestora;
63. asigură dirijarea aeronavelor în spaţiul aerian al României şi a navelor în apele navigabile, în conformitate cu reglementările naţionale şi internaţionale;
64. exercită, potrivit legii, controlul de stat cu privire la respectarea regimului de autorizare a construcţiilor şi la aplicarea unitară a prevederilor sistemului calităţii în construcţii, în toate etapele şi componentele acestuia; controlul de stat se exercită de către Inspectoratul de stat în construcţii, prin preluarea atribuţiilor Inspecţiei de stat în construcţii, lucrări publice, urbanism şi amenajarea teritoriului, prevăzute în Legea nr. 10/1995, organizat în cadrul ministerului ca direcţie generală, şi de către inspectoratele în construcţii judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, subordonate acestuia, care funcţionează ca servicii publice descentralizate ale ministerului;
65. editează publicaţii de specialitate şi de informare specifice domeniilor sale de activitate;
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
66. emite avizele şi aprobările de specialitate prevăzute de lege în domeniile sale de activitate;
67. asigură secretariatul Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional şi locuinţe sociale;
68. asigură secretariatul Centrului naţional pentru aşezări umane (habitat);
69. asigură secretariatul Consiliului tehnic superior pentru coordonarea activităţii de punere în siguranţă a fondului construit;
70. asigură secretariatul tehnic permanent al Comisiei centrale specializate pentru prevenirea şi apărarea împotriva efectelor seismelor şi alunecărilor de teren;
71. asigură secretariatul comisiilor pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea declarării utilităţii publice pentru lucrările de interes naţional, potrivit legii;
72. asigură secretariatul Comisiei de agrement tehnic în construcţii şi al Comisiei naţionale de atestare a maşinilor şi echipamentelor tehnologice de construcţii, precum şi Secretariatul Consiliului pentru calitate în construcţii;
73. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniile sale de activitate.
Art. 4. -
(1) Conducerea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei este asigurată de ministrul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei.
(2) Ministrul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei conduce întreaga activitate a ministerului şi îl reprezintă în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autorităţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţară şi din străinătate.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei emite ordine.
(4) Ministrul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 5 secretari de stat.
Art. 5. -
În structura organizatorică a Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei se organizează şi funcţionează, în subordinea demnitarului, cabinetul demnitarului.
Art. 6. -
(1) În structura organizatorică a Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, prevăzută în anexa nr. 1, funcţionează direcţii generale şi direcţii. În cadrul acestora, prin ordin al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei se pot organiza servicii, birouri, precum şi colective temporare, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Preşedintelui şi Guvernului României, precum şi a personalului Preşedinţiei, Guvernului şi al celorlalte organe ale puterii executive, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Corpul de control al ministrului, Inspectoratul de stat în construcţii, Inspectoratul de stat în transporturi şi Inspectoratul aviaţiei civile se organizează la nivel de direcţii generale.
(3) Inspectoratul de stat în construcţii şi inspectoratele teritoriale se organizează şi funcţionează potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 4.
(4) Oficiul relaţii cu Parlamentul, Oficiul relaţii cu sindicatele şi patronatele şi Oficiul pentru investitori străini şi autohtoni se organizează la nivel de direcţii generale.
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
(5) Numărul maxim de posturi este de 660, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor acestora.
(6) Încadrarea în numărul de posturi aprobat se realizează în termen de maximum 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 7. -
(1) Răspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei.
(2) Ministrul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei poate delega o parte din atribuţiile sale secretarilor de stat.
Art. 8. -
(1) Secretarul general al ministerului este funcţionar public de carieră, numit prin ordin al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei, pe bază de examen sau concurs, organizat conform legii.
(2) Secretarul general este subordonat ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei. Secretarul general coordonează buna funcţionare a compartimentelor şi a activităţilor cu caracter funcţional din cadrul ministerului şi asigură legătura operativă dintre ministru şi conducătorii tuturor compartimentelor din minister şi din unităţile subordonate.
(3) Secretarul general este ajutat în activitatea sa de un secretar general adjunct.
(4) Secretarul general adjunct este funcţionar public de carieră, numit prin ordin al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei, pe bază de examen sau concurs.
Art. 9. -
Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile secretarului general, ale secretarilor generali adjuncţi şi ale compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei.
Art. 10. -
(1) Pe lângă ministrul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei funcţionează, ca organ consultativ, Colegiul ministerului.
(2) Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului se aprobă prin ordin al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei.
Art. 11. -
(1) Unităţile aflate în subordinea şi, respectiv, sub autoritatea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatorică a unităţilor din subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei se aprobă prin ordin al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei.
(3) Normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi statele de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, finanţate de la bugetul de stat, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei.
Art. 12. -
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei colaborează cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţile publice locale şi cu alte organisme interesate.
Art. 13. -
Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei are în dotare un parc auto stabilit conform reglementărilor în vigoare. Pentru activităţile specifice de inspecţie şi control, care se desfăşoară pe întregul teritoriu al ţării, pentru activităţile desfăşurate în cadrul programelor PHARE şi pentru transportul delegaţiilor, precum şi pentru alte activităţi specifice Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei are un parc de autovehicule stabilit conform anexei nr. 3.
Art. 14. -
(1) Centrele de medicină preventivă din subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei sunt instituţii publice cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, finanţate integral de la bugetul de stat.
(2) Centrele de medicină preventivă regionale reprezintă autoritatea de sănătate publică în transporturi care desfăşoară activităţi de medicină preventivă şi inspecţie sanitară de stat în transporturi şi care colaborează cu unităţile descentralizate ale Ministerului Sănătăţii şi Familiei, în scopul realizării politicilor şi programelor naţionale de sănătate, al monitorizării stării de sănătate şi al organizării statisticii de sănătate în transporturi.
(3) Regulamentul de organizare şi funcţionare a centrelor de medicină preventivă regionale se aprobă prin ordin al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei.
(4) Conducătorii centrelor de medicină preventivă regionale sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin ordin al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei.
(5) Inspecţia sanitară de stat în transporturi se exercită de către personal specializat, împuternicit de Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei pe baza legitimaţiei speciale de inspecţie sanitară de stat în transporturi, emisă de Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei. Forma, modelul, conţinutul şi condiţiile de eliberare ale legitimaţiei speciale se stabilesc prin ordin al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei.
Art. 15. -
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 16. -
Secretariatul Consiliului interministerial pentru siguranţa rutieră este asigurat de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
Art. 17. -
Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei preia toate drepturile şi obligaţiile Ministerului Transporturilor şi ale Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, care se desfiinţează.
Art. 18. -
(1) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 263/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154 din 14 aprilie 1999, cu modificările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 456/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 46 din 5 martie 1996, cu modificările şi completările ulterioare, art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 437/1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 134 din 3 iulie 1995, cu modificările ulterioare, precum şi orice alte prevederi contrare.
(2) Anexa nr. 1 cuprinzând spaţiile, utilităţile şi valorile aferente deţinute de Ministerul Transporturilor şi Societatea Naţională a Căilor Ferate Române în clădirea "Palat C.F.R." la Hotărârea Guvernului nr. 1.124/1996 privind transmiterea unei părţi dintr-un imobil, situat în municipiul Bucureşti, în administrarea Regiei Autonome "Societatea Naţională a Căilor Ferate Române", publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 296 din 20 noiembrie 1996, se modifică şi va avea cuprinsul din anexa nr. 5 la prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU | |
ADRIAN NĂSTASE |
Contrasemnează: | |
Ministrul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei, | |
Miron Tudor Mitrea | |
Ministrul administraţiei publice, | |
Octav Cozmâncă | |
Ministrul finanţelor publice, | |
Mihai Nicolae Tănăsescu | |
Ministrul muncii şi solidarităţii sociale, | |
Marian Sârbu |
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
Bucureşti, 4 ianuarie 2001.
Nr. 3.
ANEXA Nr. 1
MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR ŞI LOCUINŢEI
Numărul maxim de posturi = 660, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor acestora ┌──────────────────────────────┐ ┌────┤DIRECŢIA RELAŢII CU MASS-MEDIA│ │ └──────────────────────────────┘ │ ┌────────────────────┐ ┌────────────────┐ ├────┤CONSILIER DIPLOMATIC│ ┌─────────────────────┐ │ MINISTRU │ │ └────────────────────┘ │COLEGIUL MINISTERULUI├────────────────┼────────────────┼────┤ ┌────────────────────────────────┐ └─────────────────────┘ │CABINET DEMNITAR│ ├────┤CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI│ └───────┬────────┘ │ └────────────────────────────────┘ │ │ ┌──────────┐ │ └────┤CONSILIERI│ │ └──────────┘ ┌───────────────────────────┬────────────────────────────┬──────────┼──────────┬──────────────────────┬─────────────────────────────┐ ┌────────┴───────┐ ┌───────┴────────┐ ┌────────┴───────┐ │ ┌───────┴────────┐ ┌───────┴────────┐ ┌────────┴───────┐ │SECRETAR DE STAT│ │SECRETAR DE STAT│ │SECRETAR DE STAT│ │ │SECRETAR DE STAT│ │SECRETAR DE STAT│ │ │ ├────────────────┤ ├────────────────┤ ├────────────────┤ │ ├────────────────┤ ├────────────────┤ │SECRETAR GENERAL│ │CABINET DEMNITAR│ │CABINET DEMNITAR│ │CABINET DEMNITAR│ │ │CABINET DEMNITAR│ │CABINET DEMNITAR│ │ │ └────────────────┘ └────────────────┘ └────────────────┘ │ └────────────────┘ └────────────────┘ └────────┬───────┘ ┌────────────────────┬──────────────────────────┬────────────────────────────┼─────────────────────────────┐ ┌────────┴───────┐ │┌──────────────────┐│┌────────────────────────┐│┌──────────────────────────┐│┌───────────────────────────┐│┌──────────────────────┐│SECRETAR GENERAL│ ││DIRECŢIA GENERALĂ │├┤DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU│├┤ DIRECŢIA GENERALĂ DE │││ DIRECŢIA GENERALĂ DE │├┤INSPECTORATUL DE STAT ││ ADJUNCT │ ├┤CADASTRU IMOBILIAR│││ CONSTRUCŢII LOCUINŢE │││ INTEGRARE EUROPEANĂ │├┤ REGLEMENTĂRI ŞI CALITATEA │││ ÎN AVIAŢIA CIVILĂ │└────────┬───────┘ ││ ŞI GESTIUNEA ││└────────────────────────┘│└──────────────────────────┘││ SERVICIILOR ÎN ││└──────────────────────┘┌────────┘ ││ LOCALITĂŢILOR ││┌────────────────────────┐│┌──────────────────────────┐││ TRANSPORTUL FEROVIAR ││┌──────────────────────┐│┌─────────────────────────┐ │└──────────────────┘││DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU│├┤OFICIU PENTRU INVESTITORI ││└───────────────────────────┘├┤INSPECTORATUL DE STAT │││ DIRECŢIA GENERALĂ DE │ │┌──────────────────┐├┤ DEZVOLTAREA │││ STRĂINI ŞI AUTOHTONI ││┌───────────────────────────┐││ ÎN TRANSPORTURI │││ MANAGEMENT, STRATEGIE, │ ├┤DIRECŢIA GENERALĂ │││ INFRASTRUCTURII, ││└──────────────────────────┘││ DIRECŢIA GENERALĂ DE ││└──────────────────────┘├┤ INFORMATIZARE ŞI │ ││ AMENAJAREA │││INVESTIŢII ŞI CONCESIUNI││┌──────────────────────────┐├┤ SERVICII TRANSPORT AERIAN ││┌──────────────────────┐││ STATISTICĂ │ ││ TERITORIULUI ŞI ││└────────────────────────┘├┤ DIRECŢIA GENERALĂ DE │││ ŞI AEROPORTURI │├┤ OFICIUL RELAŢII CU ││└─────────────────────────┘ ││ URBANISM ││┌────────────────────────┐││ RELAŢII INTERNAŢIONALE ││└───────────────────────────┘││ PARLAMENTUL ││┌─────────────────────────┐ │└──────────────────┘└┤ DIRECŢIA GENERALĂ ││└──────────────────────────┘│┌───────────────────────────┐│└──────────────────────┘├┤ DIRECŢIA MEDICALĂ │ │┌──────────────────┐ │ LUCRĂRI PUBLICE ││┌──────────────────────────┐├┤ DIRECŢIA GENERALĂ AGENŢIA ││┌──────────────────────┐│└─────────────────────────┘ ├┤DIRECŢIA GENERALĂ │ └────────────────────────┘└┤ DIRECŢIA GENERALĂ DE │││ ZONELOR LIBERE │││ OFICIUL RELAŢII CU ││┌─────────────────────────┐ ││ TEHNICĂ ÎN │ │RELAŢII FINANCIARE EXTERNE││└───────────────────────────┘└┤ SINDICATELE ŞI │││ DIRECŢIA GENERALĂ DE │ ││ CONSTRUCŢII │ └──────────────────────────┘│┌───────────────────────────┐ │ PATRONATELE │├┤ RESURSE UMANE ŞI │ │└──────────────────┘ ││ DIRECŢIA GENERALĂ A │ └──────────────────────┘││ SALARIZARE │ │┌──────────────────┐ ├┤ TRANSPORTURILOR MARITIME, │ │└─────────────────────────┘ └┤ INSPECTORATUL │ ││PE DUNĂRE ŞI CĂI NAVIGABILE│ │┌─────────────────────────┐ │ DE STAT ÎN │ │└───────────────────────────┘ ││ DIRECŢIA GENERALĂ │ │ CONSTRUCŢII │ │┌───────────────────────────┐ ├┤ JURIDICĂ ŞI CONTENCIOS │ └──────────────────┘ ││ DIRECŢIA GENERALĂ DE │ │└─────────────────────────┘ └┤ REGLEMENTĂRI ŞI │ │┌─────────────────────────┐ │ CALITATEA SERVICIILOR ÎN │ ││ DIRECŢIA GENERALĂ │ │ TRANSPORTURILE RUTIERE │ ├┤ ECONOMICĂ ŞI RELAŢII │ └───────────────────────────┘ ││ BUGETARE │ │└─────────────────────────┘ │┌─────────────────────────┐ ││DIRECŢIA GENERALĂ RELAŢII│ ├┤ PUBLICE, SECRETARIAT │ ││ TEHNIC, PROTOCOL ŞI │ ││ ADMINISTRATIV │ │└─────────────────────────┘ │┌─────────────────────────┐ ├┤ DIRECŢIA DE AUDIT │ │└─────────────────────────┘ │┌─────────────────────────┐ └┤ SERVICIUL PROBLEME │ │ SPECIALE │ └─────────────────────────-
Anexa este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
Nr. crt. | Denumirea unităţii | Sursa de finanţare | Localitatea | |
1. | Aeroclubul României | Bugetul de stat | Bucureşti | |
2. | Grupul de Intervenţii şi Salvare Navală | Bugetul de stat | Constanţa | |
3. | Spitalul nr. 1 Căi Ferate Witting Bucureşti | Venituri extrabugetare prin sistemul de asigurări sociale de sănătate şi din transferuri de la bugetul de stat | Bucureşti | |
4. | Spitalul nr. 2 Căi Ferate Bucureşti | Venituri extrabugetare prin sistemul de asigurări sociale de sănătate şi din transferuri de la bugetul de stat | Bucureşti | |
5. | Spitalul Căi Ferate Iaşi | Venituri extrabugetare prin sistemul de asigurări sociale de sănătate şi din transferuri de la bugetul de stat | Iaşi | |
6. | Spitalul Căi Ferate Cluj-Napoca | Venituri extrabugetare prin sistemul de asigurări sociale de sănătate şi din transferuri de la bugetul de stat | Cluj-Napoca | |
7. | Spitalul Căi Ferate Timişoara | Venituri extrabugetare prin sistemul de asigurări sociale de sănătate şi din transferuri de la bugetul de stat | Timişoara | |
8. | Spitalul Căi Ferate Ploieşti | Venituri extrabugetare prin sistemul de asigurări sociale de sănătate şi din transferuri de la bugetul de stat | Ploieşti | |
9. | Spitalul Căi Ferate Galaţi | Venituri extrabugetare prin sistemul de asigurări sociale de sănătate şi din transferuri de la bugetul de stat | Galaţi | |
10. | Spitalul Căi Ferate Constanţa | Venituri extrabugetare prin sistemul de asigurări sociale de sănătate şi din transferuri de la bugetul de stat | Constanţa | |
11. | Spitalul Căi Ferate Braşov | Venituri extrabugetare prin sistemul de asigurări sociale de sănătate şi din transferuri de la bugetul de stat | Braşov | |
12. | Spitalul Căi Ferate Paşcani | Venituri extrabugetare prin sistemul de asigurări sociale de sănătate şi din transferuri de la bugetul de stat | Paşcani | |
13. | Spitalul Căi Ferate Simeria | Venituri extrabugetare prin sistemul de asigurări sociale de sănătate şi din transferuri de la bugetul de stat | Simeria | |
14. | Spitalul Căi Ferate Oradea | Venituri extrabugetare prin sistemul de asigurări sociale de sănătate şi din transferuri de la bugetul de stat | Oradea | |
15. | Spitalul Căi Ferate Craiova | Venituri extrabugetare prin sistemul de asigurări sociale de sănătate şi din transferuri de la bugetul de stat | Craiova | |
16. | Spitalul Căi Ferate Sibiu | Venituri extrabugetare prin sistemul de asigurări sociale de sănătate şi din transferuri de la bugetul de stat | Sibiu | |
17. | Spitalul Căi Ferate Drobeta-Turnu Severin | Venituri extrabugetare prin sistemul de asigurări sociale de sănătate şi din transferuri de la bugetul de stat | Drobeta-Turnu Severin | |
18. | Centrul de Medicină Preventivă Bucureşti | Bugetul de stat | Bucureşti | |
19. | Centrul de medicină preventivă Cluj-Napoca | Bugetul de stat | Cluj-Napoca | |
20. | Centrul de medicină preventivă Constanţa | Bugetul de stat | Constanţa | |
21. | Centrul de medicină preventivă Braşov | Bugetul de stat | Braşov | |
22. | Centrul de medicină preventivă Galaţi | Bugetul de stat | Galaţi | |
23. | Centrul de medicină preventivă Iaşi | Bugetul de stat | Iaşi | |
24. | Centrul de medicină preventivă Timişoara | Bugetul de stat | Timişoara | |
25. | Centrul de medicină preventivă Craiova | Bugetul de stat | Craiova | |
26. | Academia Română de Aviaţie | Extrabugetară | Bucureşti | |
27. | Centrul de Perfecţionare a Personalului din Marina Civilă şi Calificare Personal pentru Exploatare Portuară Constanţa | Extrabugetară | Constanţa | |
28. | Centrul de Perfecţionare a Personalului din Navigaţia Fluvială Galaţi | Extrabugetară | Galaţi | |
29. | Inspectoratul Navigaţiei Civile - I.N.C. | Extrabugetară | Constanţa | |
30. | Autoritatea Feroviară Română - AFER | Extrabugetară | Bucureşti | |
31. | Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. | Extrabugetară | Bucureşti | |
32. | Casa Asigurărilor de Sănătate a Transporturilor | Extrabugetară | Bucureşti | |
33. | Clubul Sportiv "Rapid" | Extrabugetară şi alocaţii de la bugetul de stat | Bucureşti | |
34. | Institutul de Statistica Construcţiilor şi Informare în Domeniile Amenajarea Teritoriului, Urbanism, Lucrări Publice şi Construcţii - INSEROM Bucureşti | Extrabugetară | Bucureşti | |
35. | Inspectoratele în construcţii judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti | Extrabugetară | Reşedinţe judeţene, respectiv municipiul Bucureşti |
NOTĂ:
1. Unităţile prevăzute la nr. crt. 1 şi 2 pot utiliza un număr maxim de 505 posturi.
2. Unităţile prevăzute la nr. crt. 3-17 pot utiliza un număr maxim de 2.975 de posturi şi pot primi transferuri de la bugetul de stat pentru activităţile specifice cuprinse în anexa nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 154/1999.
3. Unităţile prevăzute la nr. crt. 18-25 pot utiliza un număr maxim de 397 de posturi.
Nr. crt. | Denumirea unităţii | Localitatea | |
1. | Societatea Naţională a Căilor Ferate Române - S.N.C.F.R. - R.A. | Bucureşti | |
2. | Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. | Bucureşti | |
3. | Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R.-Marfă" - S.A. | Bucureşti | |
4. | Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători "C.F.R.-Călători" - S.A. | Bucureşti | |
5. | Societatea Comercială Regională de Transport Feroviar Public de Călători Bucureşti - S.A. | Bucureşti | |
6. | Societatea Comercială Regională de Transport Feroviar Public de Călători Craiova - S.A. | Craiova | |
7. | Societatea Comercială Regională de Transport Feroviar Public de Călători Timişoara - S.A. | Timişoara | |
8. | Societatea Comercială Regională de Transport Feroviar Public de Călători Cluj - S.A. | Cluj-Napoca | |
9. | Societatea Comercială Regională de Transport Feroviar Public de Călători Braşov - S.A. | Braşov | |
10. | Societatea Comercială Regională de Transport Feroviar Public de Călători Iaşi - S.A. | Iaşi | |
11. | Societatea Comercială Regională de Transport Feroviar Public de Călători Galaţi - S.A. | Galaţi | |
12. | Societatea Comercială Regională de Transport Feroviar Public de Călători Constanţa - S.A. | Constanţa | |
13. | Societatea de Servicii de Management Feroviar "S.M.F." - S.A. | Bucureşti | |
14. | Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A. | Bucureşti | |
15. | Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti "Metrorex" - S.A. | Bucureşti | |
16. | Compania Naţională "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni" - S.A. | Comuna Otopeni | |
17. | Societatea Naţională "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa" - S.A. | Bucureşti | |
18. | Societatea Naţională "Aeroportul Internaţional Constanţa" - S.A. | Comuna Mihail Kogălniceanu | |
19. | Societatea Naţională "Aeroportul Internaţional Timişoara" - S.A. | Timişoara | |
20. | Regia Autonomă "Administraţia Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA" | Bucureşti | |
21. | Regia Autonomă "Autoritatea Aeronautică Civilă Română" | Bucureşti | |
22. | Societatea Comercială "Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM" - S.A. | Bucureşti | |
23. | Regia Autonomă "Registrul Naval Român" | Bucureşti | |
24. | Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime Constanţa" - S.A. | Constanţa | |
25. | Compania Naţională "Administraţia Canalelor Navigabile" - S.A. | Constanţa | |
26. | Compania Naţională de Radiocomunicaţii Navale "Radionav" - S.A. | Constanţa | |
27. | Regia Autonomă "Administraţia Fluvială a Dunării de Jos" | Galaţi | |
28. | Compania Naţională "Administraţia Porturilor Dunării Maritime" - S.A. | Galaţi | |
29. | Compania Naţională "Administraţia Porturilor Dunării Fluviale" - S.A. | Giurgiu | |
30. | Regia Autonomă "Administraţia Naţională a Drumurilor din România" | Bucureşti | |
31. | Regia Autonomă "Registrul Auto Român" | Bucureşti | |
32. | Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Sulina" | Sulina | |
33. | Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Constanţa-Sud" | Constanţa | |
34. | Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Brăila" | Brăila | |
35. | Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Galaţi" | Galaţi | |
36. | Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" | Giurgiu | |
37. | Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Curtici - Arad" | Curtici | |
38. | Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti | Bucureşti | |
39. | Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Urbanism şi Amenajarea Teritoriului - URBANPROIECT Bucureşti | Bucureşti | |
40. | Agenţia Naţională pentru Locuinţe - A.N.L. | Bucureşti |
ANEXA Nr. 3
PARCUL AUTO
pentru activităţi specifice
Nr. crt. | Activitatea | Tipul mijlocului de transport | Numărul maxim (bucăţi) | Consumul maxim de carburanţi/autovehicul (litri/lună) | |
1. | Inspecţie şi control | - autoturism | 26*) | 300 | |
2. | Transport delegaţii | - autovehicul pentru transport de persoane | 2 | 450 | |
3. | Programe PHARE | - autoturism | 2 | 450 | |
- autoturism de teren | |||||
4. | Proiect de conservare a energiei termice (BERD) | - autoturism | 4 | 450 | |
- autoturism de teren | |||||
5. | Program MUDP II | - autoturism | 6 | 450 | |
6. | Aprovizionare | - autovehicul pentru transport de marfă | 3 | 450 |
*) Un autoturism la Casa Asigurărilor de Sănătate a Transporturilor.
ANEXA Nr. 4
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
REGULAMENT
DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Inspectoratului de stat în construcţii şi a inspectoratelor
teritoriale în construcţii din subordinea acestuia
ANEXA Nr. 5
Proprietarul patrimoniului | Nivelurile | Suprafaţa construită (m2) | Suprafaţa utilă (m2) | Ponderea (%) | |
Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei | Subsol | 666,00 | 598,83 | 0,83 | |
Parter | 395,00 | 355,27 | 0,54 | ||
Mezanin | 1.095,00 | 985,32 | 1,47 | ||
Etajul I | 5.936,00 | 5.342,40 | 7,98 | ||
Etajul II | 5.936,00 | 5.342,40 | 7,98 | ||
Etajul III | 5.936,00 | 5.342,40 | 7,98 | ||
TOTAL I: | 19.964,00 | 17.966,62 | 29,8 | ||
Societatea Naţională a Căilor Ferate Române S.N.C.F.R. - R.A. | Subsol | 9.250,58 | 7.906,69 | 12,51 | |
Parter | 7.757,58 | 6.981,82 | 10,44 | ||
Mezanin | 6.016,33 | 5.414,70 | 8,10 | ||
Etajul I | 992,25 | 893,03 | 1,33 | ||
Etajul IV | 4.945,40 | 4.450,86 | 6,65 | ||
Etajul V | 4.945,40 | 4.450,86 | 6,65 | ||
Etajul VI | 4.945,40 | 4.450,86 | 6,65 | ||
Etajul VII | 4.945,40 | 4.450,86 | 6,65 | ||
Etajul VIII | 4.945,40 | 4.450,86 | 6,65 | ||
Etajul IX | 1.884,40 | 1.695,96 | 2,53 | ||
Etajul X | 1.884,40 | 1.695,96 | 2,53 | ||
Etajul XI | 1.884,40 | 1.790,18 | 2,53 | ||
TOTAL II: | 54.402,94 | 49.052,22 | 70,2 | ||
TOTAL GENERAL: | 74.366,94 | 67.018,84 | 100,00 |
NOTĂ:
Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va folosi fără plată 872 m2 din parcajul situat la intrarea în minister, latura dinspre Gara de Nord.
Acest document a suferit modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.