Ministerul Sănătăţii Publice
Reglementarea privind controlul calităţii medicamentelor pe bază de contract, încheiat între unitatea de producţie şi o unitate de control din afara locului de producţie, în cazul unor testări speciale din 17.07.2006
Parte integrantă din Ordin 873/2006
Modificări (1), Referinţe (1)Text publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 643 din 26 iulie 2006.
În vigoare de la 28 iulie 2006 până la 09 noiembrie 2015, fiind abrogat prin Ordin 1295/2015.
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
Art. 1. -
(1) În înţelesul prezentelor reglementări, termenii şi noţiunile folosite au următoarele semnificaţii:
a) unitate de control (unitate de testare) - laborator de control fizico-chimic, microbiologic, biologic etc., care efectuează controlul de laborator în vederea eliberării buletinelor de analiză, a derulării studiilor de stabilitate, a elaborării unor metodologii de control etc.;
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
b) unitate de control din afara locului de producţie (unitate de control independentă) - unitate de control, entitate juridică distinctă, care efectuează la cerere, pe bază de contract, tipurile de testări prevăzute la lit. a).
(2) Prezentele reglementări nu se aplică laboratoarelor de control care fac parte din structura unei unităţi de producţie de medicamente şi care se autorizează odată cu aceasta, conform art. 748 şi următoarele din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, titlul XVII Medicamentul.
Art. 2. -
În baza art. 749 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 95/2006, titlul XVII - Medicamentul, fabricanţii/ importatorii de medicamente pot încheia contracte pentru anumite testări speciale numai cu unităţi de control independente care sunt autorizate sau recunoscute pentru activitatea de control al medicamentului de Agenţia Naţională a Medicamentului.
Art. 3. -
(1) Autorizaţia pentru unităţile de control independente, denumită în continuare autorizaţie, este emisă de Agenţia Naţională a Medicamentului în conformitate cu prevederile art. 725 lit. b) din Legea nr. 95/2006, titlul XVII - Medicamentul, ca urmare a solicitării unităţii, şi are o valabilitate de 3 ani.
(2) Autorizaţia se emite în baza raportului favorabil de inspecţie întocmit de inspectorii Agenţiei Naţionale a Medicamentului.
(3) Pentru obţinerea autorizaţiei, solicitantul - persoană juridică cu sediul în România depune la Agenţia Naţională a Medicamentului o cerere pentru planificarea inspecţiei în conformitate cu modelul prezentat în anexa nr. 1, însoţită de următoarele documente:
a) documente administrative:
- acte constitutive ale societăţii comerciale (statut şi contract de societate);
- încheiere irevocabilă a judecătorului-delegat pentru autorizarea şi înmatricularea societăţii comerciale sau, după caz, hotărârea judecătorească definitivă;
- copie a certificatului de înregistrare la registrul comerţului, cu anexele sale, şi, dacă este cazul, certificatele de înscriere de menţiuni aferente;
- titlul de deţinere a spaţiului/spaţiilor societăţii;
b) documente tehnice:
- dosarul standard pentru unităţile de control independente, în formatul prezentat în anexa nr. 2.
Art. 4. -
Autorizaţia unei unităţi de control independente - persoană juridică cu sediul în Uniunea Europeană sau în Spaţiul Economic European (SEE) se recunoaşte de Agenţia Naţională a Medicamentului pe baza dovezilor care atestă autorizarea sa pentru activitatea de control al medicamentului de către autoritatea competentă în acest domeniu din ţara de origine; în lipsa acestor dovezi se aplică prevederile art. 3 alin. (3).
Art. 5. -
În termen de 10 zile de la data înregistrării cererii, Agenţia Naţională a Medicamentului îi răspunde solicitantului cu privire la documentele transmise în vederea efectuării inspecţiei:
a) dacă documentaţia prezentată este în acord cu prevederile art. 3 alin. (3) din prezentele reglementări, solicitantul este anunţat cu privire la acceptarea cererii sale de inspecţie şi cu privire la valoarea tarifului de inspecţie, aprobat prin ordin al ministrului sănătăţii publice, care trebuie achitat în termen de 10 zile de la data primirii înştiinţării, redactată conform modelului prezentat în anexa nr. 3; inspecţia are loc în termen de 10 zile de la confirmarea efectuării plăţii, la o dată care se stabileşte de comun acord cu solicitantul;
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
b) dacă documentaţia nu este completă, solicitantul este anunţat cu privire la informaţiile care trebuie transmise la Agenţia Naţională a Medicamentului, conform modelului prezentat în anexa nr. 4; în acest caz, aplicarea termenului limită se suspendă până la furnizarea documentaţiei complete.
Art. 6. -
Inspecţia se desfăşoară în acord cu un plan de inspecţie întocmit de inspectorul desemnat din Agenţia Naţională a Medicamentului, care se transmite unităţii solicitante cu minimum 3 zile înainte de data inspecţiei.
Art. 7. -
Inspecţia pentru autorizarea unităţilor de control independente urmăreşte respectarea prevederilor privind controlul calităţii medicamentului din Principiile şi liniile directoare de bună practică de fabricaţie pentru medicamentele de uz uman, inclusiv cele pentru investigaţie clinică, aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii publice, respectarea prevederilor privind controlul calităţii medicamentului din Ghidul de bună practică de fabricaţie pentru medicamente şi Ghidul privind inspecţia laboratoarelor fizico-chimice de control al calităţii, aprobate prin hotărâri ale Consiliului Ştiinţific al Agenţiei Naţionale a Medicamentului.
Art. 8. -
Inspecţia se finalizează cu un raport de inspecţie care se transmite solicitantului în maximum 20 de zile de la data efectuării acesteia:
a) în cazul unui raport de inspecţie favorabil, autorizaţia unităţii de control independente se emite de Agenţia Naţională a Medicamentului în termen de maximum 90 de zile de la data înregistrării de către solicitant a documentaţiei complete;
b) urmărirea rezolvării eventualelor deficienţe constatate (majore, alte deficienţe) se face după emiterea autorizaţiei;
c) în cazul unui raport de inspecţie nefavorabil, după rezolvarea deficienţelor constatate de inspectori, unitatea inspectată poate solicita efectuarea unei noi inspecţii.
Art. 9. -
Autorizaţia unităţii de control independente se emite în formatul prezentat în anexa nr. 5, în două exemplare originale, dintre care unul se înmânează unităţii solicitante, iar celălalt rămâne la Agenţia Naţională a Medicamentului - Departamentul inspecţie farmaceutică.
Art. 10. -
(1) Pentru unităţile de control independente cu sediul în România, care deţin autorizaţie valabilă la data intrării în vigoare a Legii nr. 95/2006, titlul XVII - Medicamentul, noua autorizaţie este emisă pe baza unei declaraţii pe propria răspundere că nu au intervenit modificări faţă de documentele depuse cu ocazia precedentei autorizări, cu păstrarea termenului de valabilitate al autorizaţiei anterioare, care se retrage.
(2) În cazul în care au intervenit modificări în documentele menţionate, solicitantul este obligat să depună documentaţia completă conform prevederilor art. 3 alin. (3) în termen de maximum două luni de la intrarea în vigoare a Legii nr. 95/2006, titlul XVII - Medicamentul.
(3) Autorizaţiile unităţilor de control independente emise de Agenţia Naţională a Medicamentului îşi pierd valabilitatea după maximum 3 luni de la intrarea în vigoare a Legii nr. 95/2006, titlul XVII - Medicamentul.
(4) Cu 90 de zile înaintea expirării termenului prevăzut la art. 3 alin. (1), unităţile de control independente depun la Agenţia Naţională a Medicamentului documentele prevăzute la art. 3 alin. (3).
Art. 11. -
Orice schimbare ulterioară eliberării autorizaţiei se anunţă în prealabil la Agenţia Naţională a Medicamentului, odată cu solicitarea unei noi autorizaţii; în funcţie de natura schimbării (administrativă şi/sau tehnică), autorizaţia se eliberează pe baza documentaţiei actualizate transmise sau în baza unui nou raport de inspecţie favorabil.
Art. 12. -
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
Pierderea autorizaţiei atrage anularea acesteia, iar emiterea unei noi autorizaţii se face în baza următoarelor documente:
- cerere în formatul prevăzut în anexa nr. 6;
- dovada de publicare a pierderii într-un cotidian de largă circulaţie;
- copii de pe documentele depuse la dosarul iniţial de autorizare;
- declaraţie pe propria răspundere că nu au intervenit modificări faţă de informaţiile care au permis autorizarea iniţială de fabricaţie/import.
Art. 13. -
(1) Dacă se constată neîndeplinirea uneia sau mai multor condiţii care au stat la baza autorizării, Agenţia Naţională a Medicamentului suspendă sau retrage autorizaţia unităţii de control independente, situaţie în care fabricantul/importatorul nu mai poate utiliza serviciile unităţii de control respective. Buletinele de analiză emise de aceasta după suspendarea sau retragerea autorizaţiei pentru un fabricant ori importator sunt nule.
(2) Dacă unitatea îşi încetează activitatea, autorizaţia se retrage şi se depune la Agenţia Naţională a Medicamentului, situaţie în care fabricantul/importatorul nu mai poate utiliza serviciile unităţii de control respective.
Art. 14. -
(1) Contractul dintre fabricant/importator (furnizor de contract) şi unitatea de control independentă (beneficiar de contract), la care se face referire în art. 2, se încheie cu respectarea prevederilor cap. XIII "Activităţi contractate în exterior" din Principiile şi liniile directoare de bună practică de fabricaţie pentru medicamentele de uz uman, inclusiv cele pentru investigaţie clinică, aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
(2) Contractul se înaintează la Agenţia Naţională a Medicamentului - Departamentul inspecţie farmaceutică pentru verificare, în vederea avizării.
(3) Orice schimbare privind termenii contractului, survenită ulterior avizării acestuia, face obiectul unui act adiţional care se transmite la Agenţia Naţională a Medicamentului - Departamentul inspecţie farmaceutică pentru verificare, în vederea avizării.
Art. 15. -
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentele reglementări.
ANEXA Nr. 1
Către
AGENŢIA NAŢIONALĂ A MEDICAMENTULUI
Departamentul inspecţie farmaceutică
Subsemnatul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele şi prenumele), reprezentant al unităţii . . . . . . . . . . . . . . . . . . , vă rog să planificaţi inspecţia la sediul unităţii în vederea autorizării unităţii de control independente pentru activitatea de control în domeniul medicamentelor de uz uman. | |
Anexăm la prezenta cerere documentaţia solicitată la art. 3 alin. (3) din Ordinul ministrului sănătăţii publice id_link=1075446;nr. 873/2006 pentru aprobarea Reglementărilor privind controlul calităţii medicamentelor pe bază de contract, încheiat între unitatea de producţie şi o unitate de control din afara locului de producţie, în cazul unor testări speciale. | |
Semnătura, ştampila | |
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
ANEXA Nr. 2*)
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
DOSAR STANDARD AL UNITĂŢII DE CONTROL INDEPENDENTE
Prezentul formular este conceput astfel încât, prin completare de către solicitant, să furnizeze informaţii minime necesare privind locul de efectuare a controlului care va fi inspectat.
Formularul Nr. 1: Informaţii privind unitatea de control
1. Informaţii generale.
2. Activităţi relevante pentru Agenţia Naţională a Medicamentului.
3. Locuri de efectuare a controlului.
4. Persoane responsabile şi echipa managerială a unităţii de control.
Formularul Nr. 2: Informaţii privind unitatea de control
CAPITOLUL 1 Informaţii generale
1.1. Generalităţi
1.2. Activităţi de control al medicamentelor de uz uman pentru care s-a acordat autorizaţia
1.3. Tipuri de activităţi de control al medicamentului
1.4. Alte produse controlate în unitate, cu excepţia medicamentelor
CAPITOLUL 2 Personalul şi managementul calităţii
2.1. Personalul angajat la respectivul loc de control
2.2. Personalul cheie şi organigrama
2.3. Sistemul de management al calităţii
2.4. Programul anual de instruire
2.5. Cerinţe privind starea de sănătate şi igiena personalului
CAPITOLUL 3 Localuri şi echipamente
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
3.1. Planuri
3.2. Localuri (incinte, suprafeţe, finisări)
3.3. Sisteme de ventilaţie şi condiţionare aer, caracteristici pentru camerele curate, calificări
3.4. Manipularea agenţilor foarte toxici, periculoşi, sensibilizanţi şi a stupefiantelor şi psihotropelor sau a organismelor vii
3.5. Sisteme de tratare a apei, calificări
3.6. Echipamente pentru activitatea de control, calificări
3.7. Întreţinere şi calibrare
CAPITOLUL 4 Documentaţie
4.1. Generalităţi
4.2. Sisteme computerizate
4.3. Principalele proceduri sau grupe de proceduri
CAPITOLUL 5 Controlul calităţii medicamentelor de uz uman
5.1. Descrierea schematică a activităţilor desfăşurate
5.2. Operaţiuni privind manipularea reactivilor şi a probelor de testat
5.3. Produse pentru care s-au eliberat buletine de analiză necorespunzătoare în ultimii 2 ani
5.4. Metode de control validate
5.5. Rezultate în afara specificaţiilor
CAPITOLUL 6 Eliberarea buletinelor de analiză şi a rapoartelor de control
CAPITOLUL 7 Contracte de control al calităţii medicamentelor de uz uman
7.1. Activităţi de control contractate în exterior
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
7.2. Activităţi de control realizate pentru părţi terţe, pe bază de contract
7.3. Alte activităţi contractate sau subcontractate
CAPITOLUL 8 Reclamaţii
8.1. Proceduri, evidenţe, înregistrări privind rezolvarea reclamaţiilor venite de la furnizorii de contracte
CAPITOLUL 9 Inspecţiile autorităţilor competente şi auditurile interne
9.1. Inspecţii conduse de autorităţile naţionale (în ultimii 5 ani)
9.2. Inspecţii conduse de autorităţi din alte ţări (în ultimii 5 ani)
9.3. Audituri interne efectuate în cursul anului precedent
CAPITOLUL 10 Lista metodelor utilizate la locul de efectuare a controlului
FORMULARUL NR. 1: INFORMAŢII PRIVIND UNITATEA DE CONTROL
1. INFORMAŢII GENERALE
a. Denumirea unităţii, aşa cum este înregistrată de autoritatea legală (unitatea de control independentă);
b. Entitate legală/forma juridică;
c. Adresa, telefonul şi fax-ul sediului central.
2. ACTIVITĂŢI RELEVANTE PENTRU AGENŢIA NAŢIONALĂ A MEDICAMENTULUI
Se marchează spaţiile corespunzătoare activităţilor din unitate (fără a intra în detalii) în următorul tabel şi, dacă există autorizaţie, data acordării acesteia:
Activităţi de control | Medicamente de uz uman | Medicamente de uz uman pentru investigaţie clinică | Medicamente de uz veterinar | Alte produse**) | |
- materii prime | |||||
- produse finite | |||||
- materiale de ambalare | |||||
Studii de stabilitate | |||||
Metodologii de control | |||||
Alte activităţi*) |
*) Alte activităţi, dacă sunt relevante.
**) Alte produse importante:
- Dispozitive medicale
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
- Produse cosmetice şi de igienă personală
- Produse dietetice, suplimente alimentare
- Reactivi de laborator
- Altele
3. LOCURI DE EFECTUARE A CONTROLULUI
Se completează tabelul de mai jos:
Locuri de efectuare a controlului | Adresă | Telefon/Fax | Activităţi (conform pct. 2) | Autorizaţii acordate | |
....../..... |
Notă: Pentru fiecare loc de efectuare a controlului al unei unităţi de control independente se completează câte un formular nr. 2.
4. PERSOANA RESPONSABILĂ/PERSOANELE RESPONSABILE ŞI ECHIPA MANAGERIALĂ A UNITĂŢII DE CONTROL
Persoane responsabile şi de conducere | Nume, Prenume | Locul de muncă | Funcţie | Tel./Fax | |
Director Unitate de Control Independentă | |||||
Persoana responsabilă cu Asigurarea Calităţii | |||||
Persoana responsabilă cu Controlul Calităţii | |||||
Înlocuitorul Persoanei responsabile cu Controlul Calităţii | |||||
Persoana responsabilă cu activităţile tehnice/de întreţinere |
FORMULARUL NR. 2: INFORMAŢII PRIVIND LOCUL DE EFECTUARE A CONTROLULUI
CAPITOLUL 1 INFORMAŢII GENERALE
1.1. Generalităţi
a. Denumirea locului de efectuare a controlului;
b. Telefon (24/24 h) şi Fax;
c. Adresa poştală completă.
1.2. Activităţi de control al medicamentelor de uz uman pentru care s-a acordat autorizaţia
a. Documente şi data emiterii (se anexează o copie a autorizaţiei valabile şi a anexelor);
b. Orice alte activităţi autorizate la respectivul loc de efectuare a controlului;
c. Pentru unităţile aflate sub incidenţa legislaţiei privind mediul/activităţi periculoase, se anexează documente.
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
1.3. Tipuri de activităţi de control al medicamentului
Tip activitate | Medicament de uz uman | Materie primă | Materiale de ambalare | |
Control fizico-chimic | ||||
Control biologic, microbiologic | ||||
Studii de stabilitate | ||||
Metodologii de control |
1.4. Alte produse testate în unitate cu excepţia medicamentelor
Acest tabel trebuie completat numai dacă aceste produse sunt testate în aceleaşi zone de lucru cu medicamentele, materiile prime şi materialele de ambalare pentru medicamente de uz uman.
Categorie | Activitate de control | |
Dispozitive medicale | ||
Produse cosmetice şi de igienă personală | ||
Produse dietetice, suplimente alimentare | ||
Reactivi de laborator | ||
Alte produse |
CAPITOLUL 2 PERSONALUL ŞI MANAGEMENTUL CALITĂŢII
2.1. Personalul angajat la respectivul loc de control, implicat în activităţi de control (se completează după caz).
Notă: Tabelul de mai jos se completează incluzând şi angajaţii cu jumătate de normă.
Activitate | Număr de angajaţi | ||
Asigurarea Calităţii | |||
Controlul Calităţii | |||
- Fizico-chimic | |||
- Biologic, microbiologic | |||
Tehnic/întreţinere | |||
Achiziţii | |||
Total |
2.2. Personalul cheie şi organigrama
a. Organigrama pentru Asigurarea Calităţii şi Controlul Calităţii (se nominalizează persoanele cheie din fiecare sector de activitate).
b. Posturi cheie: se completează următorul tabel, nominalizând şefii sectoarelor de activitate menţionate.
Nume, Prenume | Funcţie | Vechime în activitate | Studii | |
Persoana responsabilă cu Controlul Calităţii | ||||
Persoana responsabilă cu Asigurarea Calităţii | ||||
Persoana responsabilă cu activităţile tehnice/de întreţinere | ||||
Persoana responsabilă cu activitatea cu stupefiante şi psihotrope |
2.3. Sistemul de management al calităţii
Se descrie succint (nu mai mult de 200 cuvinte/jumătate de pagină format A4) sistemul de management al calităţii din unitate.
2.4. Programul anual de instruire
Tipul instruirii | Numărul de angajaţi cuprinşi | Numărul de ore | Forma de instruire | |
- în unitate | ||||
- în afara unităţii | ||||
Instruire de bază | ||||
Instruire la locul de muncă | ||||
Instruire continuă |
Acest tabel trebuie să fie urmat de o descriere succintă (până la 100 cuvinte - un sfert de pagină format A4) a modului de evaluare a eficienţei instruirii.
2.5. Cerinţe privind starea de sănătate şi igiena personalului
a. Se completează tabelul următor cu informaţii referitoare la echipamentul de protecţie (se specifică tipul de îmbrăcăminte, încălţăminte, masca, mănuşile, ochelarii etc.) şi, dacă e cazul, se dau detalii privind modul de curăţire/sterilizare a acestuia (la locul de control/contract):
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
\ | Echipam. de | Picioare | Corp | Mâini | Cap | ||||
\ | protecţie pt. | ||||||||
Activităţi | \ | ||||||||
Control fizico-chimic | |||||||||
Control biologic, microbiologic | |||||||||
Altele |
Se descrie succint (100 cuvinte) modul de verificare a stării de sănătate a personalului implicat în control: proceduri, fişe medicale individuale, unităţi care asigură servicii medicale.
CAPITOLUL 3 LOCALURI ŞI ECHIPAMENTE
3.1. Planuri
Notă: Planurile trebuie să fie numerotate, să cuprindă orientarea şi scara.
Toate planurile vor fi prezentate pe hârtie A4 (A3 numai dacă e necesar)
Numai dacă această informaţie este relevantă, se descriu pe scurt (100 de cuvinte, 1/4 din A4) împrejurimile şi alte activităţi industriale din zonă.
a. Amplasarea generală a locului unde se desfăşoară activităţi de control (se indică activităţile suplimentare şi planul general al zonelor de control).
b. Planul simplu al clădirilor locului unde se desfăşoară activităţi de control.
Se indică zonele dedicate pentru diferitele activităţi, de exemplu: recepţie, prelevare probe, control fizico-chimic/biologic, microbiologic, studii de stabilitate, arhivare, depozitare, birouri etc.
Se indică localurile/incintele şi când au fost construite.
c. Planuri pentru fiecare local, pe etaje (dacă sunt mai multe etaje).
Se foloseşte un cod de referinţă pentru fiecare instalaţie, echipament de control care vor fi trecute în tabelele următoare.
Pentru zonele curate se va prezenta, dacă este nevoie, câte un plan pe încăpere. Aceste planuri trebuie să indice presiunile relative, numărul schimburilor de aer/oră şi direcţiile fluxului de aer.
d. Planuri simple pentru fluxurile de personal, materiale şi activităţi.
Se folosesc săgeţi de diferite culori pentru a ilustra accesul şi traseele probelor, materialelor şi personalului.
3.2. Localuri (incinte, suprafeţe, finisări)
Local | Încăpere: denumire, referire în plan | Suprafaţa | Operaţiuni efectuate | Referinţa după IVAC (dacă este cazul) | |
.../... |
Numai pentru zonele curate:
Încăpere: denumire, referire în plan | Suprafaţa | Operaţiuni efectuate | Finisări | |||
Podea | Pereţi | Tavan | ||||
.........../.......... |
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
3.3. Sisteme de ventilaţie, condiţionare aer, caracteristici pentru camerele curate, calificări
Se furnizează informaţiile necesare privind instalaţiile din dotare necesare asigurării încălzirii, ventilării şi exhaustării.
a. Se prezintă în tabelul de mai jos unităţile componente ale IVAC şi parametrii de funcţionare aprobaţi prin proiect (se completează dacă este cazul).
Tipul de unitate IVAC (UTA) | Volum aer în m3/h şi % de recirculare | Eficienţa % | Număr de schimburi de aer/h pentru fiecare AHU | Incintele protejate de fiecare AHU | |||
Stadiul 1 | Stadiul 2 | Stadiul 3 | |||||
.../.... |
b. Numai pentru incintele curate:
Incintă | Clasa B.P.F. | Schimburi aer/h | Activitate | Presiune relativă | Referinţa IVAC | |
.../... |
c. Calificările sistemului - se bifează căsuţa corespunzătoare:
Calificarea proiectului (CPr) | DA [ ] | NU [ ] | |
Calificarea la instalare (CI) | DA [ ] | NU [ ] | |
Calificare operării (CO) | DA [ ] | NU [ ] | |
Calificarea performanţei (CP) | DA [ ] | NU [ ] |
d. Se precizează laboratorul de încercări care a efectuat calificările sistemului.
Acest laborator de încercări este certificat de autoritatea naţională în domeniuş
DA [ ] NU [ ]
3.4. Manipularea agenţilor foarte toxici, periculoşi, sensibilizanţi şi a stupefiantelor şi psihotropelor sau a organismelor vii
Dacă este relevant, se descriu pe scurt dotările specifice pentru activităţi cu produse foarte active.
Se specifică, dacă este cazul, produsele care sunt manipulate (DCI şi grupa terapeutică) şi se descrie pe scurt modul de organizare a activităţilor cu produsele respective.
3.5. Sisteme de tratare a apei (numai pentru apa folosită în activităţile de control menţionate la pct. 1.3.), calificări
a. Se întocmeşte schema fiecărui sistem de tratare a apei şi se completează următorul tabel:
Calitate de apă | Tip de instalaţie (mecanism) | Capacitate | Număr de probe prelevate | Frecvenţa prelevării | Frecvenţa sanitizării | |
Potabilă | ||||||
Purificată | ||||||
Apă înalt purificată |
b. Calificările sistemului de apă - se bifează căsuţa corespunzătoare:
Calificarea proiectului (CPr) | DA [ ] | NU [ ] | |
Calificarea la instalare (CI) | DA [ ] | NU [ ] | |
Calificare operării (CO) | DA [ ] | NU [ ] | |
Calificarea performanţei (CP) | DA [ ] | NU [ ] |
c. Se precizează laboratorul de încercări care a efectuat calificările sistemului.
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
Acest laborator de încercări este certificat de autoritatea naţională în domeniuş
DA [ ] NU [ ]
3.6. Echipamente pentru activitatea de control, calificări
a. Se completează tabelul de mai jos cu principalele echipamente folosite pentru controlul de laborator:
Localizare (ref. plan) | Denumirea echipamentului | Anul instalării | |
........../.......... |
b. Calificările fiecărui echipament de control declarat - se bifează căsuţa corespunzătoare:
Calificarea proiectului (CPr) | DA [ ] | NU [ ] | |
Calificarea la instalare (CI) | DA [ ] | NU [ ] | |
Calificare operării (CO) | DA [ ] | NU [ ] | |
Calificarea performanţei (CP) | DA [ ] | NU [ ] |
c. Se precizează unitatea care a efectuat calificările echipamentelor.
3.7. Întreţinere şi calibrare
Se completează tabelul de mai jos:
Programe pentru: | Există plan de calibrări şi evidenţeş | Există plan de întreţinere preventivă/ curativă şi evidenţeş | Unitatea, persoana responsabilă cu calibrările | Unitatea, persoana responsabilă cu întreţinerea | |
Utilităţi (componente IVAC, instalaţie apă) | |||||
Echipamente pentru activitatea de control |
CAPITOLUL 4 DOCUMENTAŢIE
4.1. Generalităţi
Se descriu pe scurt (nu mai mult de 200 cuvinte/jumătate de pagină format A4) regulile de elaborare, revizuire şi distribuţie a documentaţiei necesare pentru desfăşurarea întregii activităţi din locul de efectuare a controlului respectiv.
4.2. Sisteme computerizate
Se completează tabelul următor, cu referire la sistemele computerizate relevante pentru domeniul BPx (BPF, BPL, BPLA etc.):
Sistemul computerizat utilizat (soft-ul) | Domeniul de acoperire | Data instalării | Data validării | Gradul de risc (determinat pe baza evaluării riscului): | |
- critic | |||||
- necritic | |||||
........./....... |
4.3. Principalele proceduri sau grupe de proceduri:
Se enumeră procedurile generale şi specifice (şi numerele lor de referinţă) elaborate pentru locul de efectuare a controlului inspectat.
CAPITOLUL 5 CONTROLUL CALITĂŢII MEDICAMENTELOR DE UZ UMAN
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
5.1. Descrierea schematică a activităţilor desfăşurate
Se descriu succint (200 cuvinte/1/2 pagină A4) schemele de control al calităţii şi procedurile specifice folosite.
Se completează următorul tabel:
Categoria produsului/activitate | Numele/funcţia persoanelor care răspund de efectuarea testărilor fizico-chimice | Numele/funcţia persoanelor care răspund de efectuarea testărilor biologice, microbiologice | |
Materii prime | |||
Materiale de ambalare | |||
Medicamente (produse finite, produse vrac) | |||
Studii de stabilitate | |||
Metodologii de control |
5.2. Operaţiuni pentru manipularea reactivilor şi a probelor de testat.
Se completează următorul tabel.
Dacă este necesar, se poate adăuga o descriere scurtă a acestor operaţii (nu mai mult de 200 cuvinte/jumătate de pagină format A4).
Operaţia | Persoana care răspunde | Observaţii | ||
Recepţia probelor | ||||
Recepţia reactivilor | ||||
Prelevarea probelor | ||||
Activităţi de control desfăşurate | ||||
- fizico-chimic | ||||
- biologic, microbiologic | ||||
Studii de stabilitate (elaborare protocoale, efectuare studii, rapoarte finale de studii) | ||||
Calibrări, calificări echipamente | ||||
Validări metode | ||||
Emiterea de documente care atestă calitatea produselor supuse controlului | ||||
Păstrarea documentelor/Arhivarea |
5.3. Produse pentru care s-au eliberat buletine de analiză necorespunzătoare în ultimii 2 ani
Se completează următorul tabel:
Produs | Număr total de serii primite | Serii necorespunzătoare | |
Materii prime | |||
Materiale de ambalare | |||
Medicamente (produs vrac produs finit) |
5.4. Metode de testare validate
Se completează următorul tabel:
Referire la raportul de validare | Denumirea metodei | Produs/produse implicat/implicate | Data raportului de validare | |
.../... |
5.5. Rezultate în afara specificaţiilor
Se completează următorul tabel:
Tip produs/materie primă/material de ambalare/medicament | Cauza | |
CAPITOLUL 6 ELIBERAREA BULETINELOR DE ANALIZĂ ŞI A RAPOARTELOR DE CONTROL
Se completează următorul tabel:
Categoria produsului | Numele/funcţia persoanelor responsabile care răspund de eliberarea buletinelor de analiză, rapoartelor de studiu | Numele/funcţia înlocuitorilor persoanelor responsabile care au delegaţia de a elibera buletinele de analiză, rapoartele de studiu | |
Materii prime | |||
Materiale de ambalare | |||
Medicamente (în vrac) | |||
Medicamente (produse finite) | |||
Metodologii de control | |||
Studii de stabilitate (protocoale, rapoarte) |
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
CAPITOLUL 7 CONTRACTE DE CONTROL AL CALITĂŢII MEDICAMENTELOR DE UZ UMAN
7.1. Activităţi de control contractate în exterior
Beneficiar de contract*) | Obiectul contractului (produsele incluse) | Analiza/analizele contractată/ contractate | Nr. şi data contractului în curs | Data ultimului audit efectuat de furnizor la beneficiarul de contract | |
.../... |
7.2. Activităţi de control realizate pentru părţi terţe, pe bază de contract
Furnizor de contract*) | Obiectul contractului (produsele incluse) | Analiza/analizele contractată/contractate | Nr. şi data contractului în curs | |
.../... |
*) conform definiţiilor date de Ghidul BPF.
7.3. Alte activităţi contractate şi subcontractate - dacă este relevant.
CAPITOLUL 8 RECLAMAŢII
8.1. Proceduri, evidenţe, înregistrări privind rezolvarea reclamaţiilor venite de la furnizorii de contracte
Se descrie succint (200 cuvinte/1/2 pagina A4) modul de rezolvare a reclamaţiilor şi care sunt deciziile finale pe care unitatea de control independentă le poate lua.
CAPITOLUL 9 INSPECŢIILE AUTORITĂŢILOR COMPETENTE ŞI AUDITURILE INTERNE
9.1. Inspecţii conduse de autorităţile naţionale (în ultimii 5 ani)
Data/datele inspecţiei/inspecţiilor | Numele inspectorului/inspectorilor | Motivul inspecţiei | |
.../... |
9.2. Inspecţii conduse de autorităţi din alte ţări (în ultimii 5 ani)
Data/datele inspecţiei/ inspecţiilor | Autoritatea sau organizaţia | Motivul inspecţiei | |
.../... |
9.3. Audituri interne efectuate în cursul anului precedent
Data/datele | Subiectul auditului intern | Observaţii | |
.../... |
CAPITOLUL 10 LISTA METODELOR UTILIZATE LA LOCUL DE EFECTUARE A CONTROLULUI
Se bifează din lista de mai jos metodele utilizate la locul de efectuare a controlului.
1. | Metode fizice, fizico-chimice şi chimice | [ ] | |||
1.1. Metode fizice | [ ] | ||||
1.1.1. Indice de refracţie | [ ] | ||||
1.1.2. Punct de fierbere | [ ] | ||||
1.1.3. Punct de topire | [ ] | ||||
1.1.4. Punct de picurare | [ ] | ||||
1.1.5. Punct de solidificare | [ ] | ||||
1.1.6. Interval de distilare | [ ] | ||||
1.1.7. Vâscozitate | [ ] | ||||
1.1.8. Densitate relativă | [ ] | ||||
1.1.9. Putere rotatorie | [ ] | ||||
1.1.10. Determinarea concentraţiei în alcool | [ ] | ||||
1.1.11. Alte metode |
[ ] | ||||
1.2. Metode fizico-chimice | [ ] | ||||
1.2.1. Solubilitate | [ ] | ||||
1.2.2. Aspectul şi coloraţia soluţiilor | [ ] | ||||
1.2.3. Polarografie | [ ] | ||||
1.2.4. Pierdere prin uscare | [ ] | ||||
1.2.5. Reziduu prin calcinare | [ ] | ||||
1.2.6. Determinarea pH-ului | [ ] | ||||
1.2.7. Determinarea apei | [ ] | ||||
1.2.8. Titrarea potenţiometrică | [ ] | ||||
1.2.9. Alte metode |
[ ] | ||||
1.3. Metode chimice | [ ] | ||||
1.3.1. Indici | [ ] | ||||
1.3.1.1. Indice de aciditate | [ ] | ||||
1.3.1.2. Indice de ester | [ ] | ||||
1.3.1.3. Indice de hidroxil | [ ] | ||||
1.3.1.4. Indice de ester | [ ] | ||||
1.3.1.5. Indice de peroxid | [ ] | ||||
1.3.1.6. Indice de saponificare | [ ] | ||||
1.3.2. Substanţe nesaponificabile | [ ] | ||||
1.3.3. Controlul limitelor pentru impurităţi anorganice | [ ] | ||||
1.3.4. Controlul limitelor pentru substanţe organice uşor carbonizabile | [ ] | ||||
1.3.5. Dozarea grupării metoxi | [ ] | ||||
1.3.6. Dozarea nitrogenului din combinaţiile organice | [ ] | ||||
1.3.7. Mineralizarea halogenilor şi a sulfului legaţi organic | [ ] | ||||
1.3.8. Alte metode |
[ ] | ||||
2. | Metode instrumentale | [ ] | |||
2.1. Spectrofotometrie | [ ] | ||||
2.1.1. Spectrofotometrie în ultraviolet şi vizibil | [ ] | ||||
2.1.2. Spectrofotometrie în infraroşu | [ ] | ||||
2.1.3. Spectrofotometrie de absorbţie atomică | [ ] | ||||
2.1.4. Alte metode |
[ ] | ||||
1.2.2. Cromatografie | [ ] | ||||
1.2.2.1. Cromatografie pe hârtie | [ ] | ||||
1.2.2.2. Cromatografie în strat subţire | [ ] | ||||
1.2.2.3. Cromatografie de gaze | [ ] | ||||
1.2.2.4. Cromatografie de lichide sub presiune | [ ] | ||||
1.2.2.5. Alte metode |
[ ] | ||||
3. Metode farmacotehnice | [ ] | ||||
3.1. Dezagregare | [ ] | ||||
3.2. Dizolvare | [ ] | ||||
3.3. Alte metode |
[ ] | ||||
4. Metode farmacognostice | [ ] | ||||
4.1. Factorul de îmbibare al produselor vegetale | [ ] | ||||
4.2. Indice de amăreală | [ ] | ||||
4.3. Dozarea saponinelor cu acţiune hemolitică din produsele vegetale | [ ] | ||||
4.4. Dozarea substanţelor solubile din produsele vegetale | [ ] | ||||
4.5. Dozarea taninurilor din produsele vegetale | [ ] | ||||
4.6. Dozarea uleiurilor volatile din produsele vegetale | [ ] | ||||
4.7. Alte metode |
[ ] | ||||
5. Metode biologice şi biochimice | [ ] | ||||
5.1. Biologice, microbiologice | [ ] | ||||
5.1.1. Controlul sterilităţii | [ ] | ||||
5.1.2. Contaminare microbiană | [ ] | ||||
5.1.3. Controlul eficacităţii conservanţilor microbieni | [ ] | ||||
5.1.4. Activitatea microbiologică a antibioticelor | [ ] | ||||
5.1.5. Impurităţi pirogene | [ ] | ||||
5.1.6. Impurităţi toxice | [ ] | ||||
5.1.7. Alte metode |
[ ] | ||||
5.2. Biochimice | [ ] | ||||
5.2.1. Identificarea proteinelor serice prin tehnica dublei difuziuni în gel | [ ] | ||||
5.2.2. Activitatea enzimatică a chimotripsinei | [ ] | ||||
5.2.3. Activitatea enzimatică a pancreatinei | [ ] | ||||
5.2.4. Activitatea enzimatică a pepsinei | [ ] | ||||
5.2.5. Activitatea enzimatică a tripsinei | [ ] | ||||
5.2.6. Activitatea vasopresoare | [ ] | ||||
5.2.7. Impurităţi hipotensive | [ ] | ||||
5.2.8. Alte metode |
[ ] |
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
ABREVIERI UTILIZATE ÎN TEXT:
IVAC = Sistem de încălzire, ventilaţie, aer condiţionat
UTA = Unitate de tratare a aerului
BPF = Bună practică de fabricaţie
BPL = Bună practică de laborator
BPLA = Bună practică de laborator analitic
ANEXA Nr. 3
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ A MEDICAMENTULUI
Către
............................
Vă informăm prin prezenta că, în urma studierii documentaţiei depuse la Agenţia Naţională a Medicamentului, solicitarea dumneavoastră de efectuare a unei inspecţii în vederea autorizării unităţii de control independente a fost admisă.
Vă rugăm ca în termen de 10 zile lucrătoare să achitaţi tariful aferent efectuării inspecţiei, în sumă de: ........................., în conformitate cu reglementările în vigoare privind tarifele practicate de Agenţia Naţională a Medicamentului.
Inspecţia va avea loc în termen de 10 zile de la confirmarea efectuării plăţii, la o dată care va fi stabilită de comun acord cu dumneavoastră.
Preşedinte, | Şeful Departamentului inspecţie farmaceutică, | |
.................... | ............................................. |
ANEXA Nr. 4
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ A MEDICAMENTULUI
Către
.......................................
Pentru pregătirea inspecţiei de ......................................... la ............................................, vă rugăm să ne transmiteţi în completare următoarele documente şi informaţii:
...............................................................................................................................
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
Dacă documentele şi informaţiile transmise ne vor furniza suficiente date cu privire la inspecţia solicitată, vă vom răspunde afirmativ şi vă vom comunica tariful de inspecţie care trebuie plătit în contul Agenţiei Naţionale a Medicamentului, conform reglementărilor în vigoare privind tarifele practicate de Agenţia Naţională a Medicamentului.
Preşedinte, | Şeful Departamentului inspecţie farmaceutică, | |
..................... | ............................................. |
ANEXA Nr. 5
FORMATUL
autorizaţiei unităţii de control independente
1. Numărul autorizaţiei | |||
2. Numele/Denumirea deţinătorului autorizaţiei | |||
3. Adresa/adresele locului/locurilor de efectuare a controlului (Trebuie listate toate locurile autorizate, cu excepţia situaţiei în care fac obiectul unor autorizaţii separate.) | |||
4. Sediul deţinătorului autorizaţiei | |||
5. Domeniul acoperit de autorizaţie: | Anexa nr. 1 la autorizaţia unităţii de control independente (Trebuie să se emită anexe separate pentru fiecare loc de efectuare a controlului.) | ||
6. Bazele legale ale autorizării | |||
7. Numele persoanei responsabile din Agenţia Naţională a Medicamentului (autoritatea competentă din România care acordă autorizaţia unităţii independente de control) | |||
8. Semnătura | |||
9. Data | |||
10. Anexe ataşate: | - anexa nr. 1; | ||
- anexa nr. 2 (adresele laboratoarelor care efectuează sub contract anumite testări speciale pentru titularul autorizaţiei unităţii de control independente); | |||
- anexa nr. 3 (numele persoanelor responsabile cu controlul calităţii); | |||
- anexa nr. 4 (data inspecţiei care a stat la baza acordării autorizaţiei; domeniul acoperit de ultima inspecţie). |
ANEXA Nr. 1*) la autorizaţia unităţii de control independente
*) Anexa nr. 1 la autorizaţia unităţii de control independente este reprodusă în facsimil.
DOMENIUL ACOPERIT DE AUTORIZAŢIE
(Se şterg secţiunile care nu sunt aplicabile sau se foloseşte da/nu)
Numele şi adresa locului:
[ ] Medicamente de uz uman | |
[ ] Materii prime | |
[ ] Materiale de ambalare |
ACTIVITĂŢI DE TESTARE | |
[ ] Testări fizice, fizico-chimice şi analize instrumentale (conform Părţii 1) | |
[ ] Testări biologice, microbiologice (conform Părţii 2) | |
[ ] Testarea stabilităţii medicamentului (conform Părţii 3) | |
[ ] Alte activităţi (conform Părţii 4) <se va completa> |
Partea 1 TESTĂRI FIZICE, FIZICO-CHIMICE ŞI ANALIZE INSTRUMENTALE | ||||||
1.1. | Metode fizice, fizico-chimice şi chimice | |||||
1.1.1. | Metode fizice | |||||
1.1.1.1. | Indice de refracţie | |||||
1.1.1.2. | Punct de fierbere | |||||
1.1.1.3. | Punct de topire | |||||
1.1.1.4. | Punct de picurare | |||||
1.1.1.5. | Punct de solidificare | |||||
1.1.1.6. | Interval de distilare | |||||
1.1.1.7. | Vâscozitate | |||||
1.1.1.8. | Densitate relativă | |||||
1.1.1.9. | Putere rotatorie | |||||
1.1.1.10. | Determinarea concentraţiei în alcool | |||||
1.1.1.11. | Alte metode <se va completa> | |||||
1.1.2. | Metode fizico-chimice | |||||
1.1.2.1. | Solubilitate | |||||
1.1.2.2. | Aspectul şi coloraţia soluţiilor | |||||
1.1.2.3. | Polarografie | |||||
1.1.2.4. | Pierdere prin uscare | |||||
1.1.2.5. | Reziduu prin calcinare | |||||
1.1.2.6. | Determinarea pH-ului | |||||
1.1.2.7. | Determinarea apei | |||||
1.1.2.8. | Titrarea potenţiometrică | |||||
1.1.2.9. | Alte metode <se va completa> | |||||
1.1.3. | Metode chimice | |||||
1.1.3.1. Indici | ||||||
1.1.3.1.1. | Indice de aciditate | |||||
1.1.3.1.2. | Indice de ester | |||||
1.1.3.1.3. | Indice de hidroxil | |||||
1.1.3.1.4. | Indice de ester | |||||
1.1.3.1.5. | Indice de peroxid | |||||
1.1.3.1.6. | Indice de saponificare | |||||
1.1.3.2. | Substanţe nesaponificabile | |||||
1.1.3.3. | Controlul limitelor pentru impurităţi anorganice | |||||
1.1.3.4. | Controlul limitelor pentru substanţe organice uşor carbonizabile | |||||
1.1.3.5. | Dozarea grupării metoxi | |||||
1.1.3.6. | Dozarea nitrogenului din combinaţiile organice | |||||
1.1.3.7. | Mineralizarea halogenilor şi a sulfului legaţi organic | |||||
1.1.3.8. | Alte metode <se va completa> | |||||
1.2. | Metode instrumentale | |||||
1.2.1. | Spectrofotometrie | |||||
1.2.1.1. | Spectrofotometrie în ultraviolet şi vizibil | |||||
1.2.1.2. | Spectrofotometrie în infraroşu | |||||
1.2.1.3. | Spectrofotometrie de absorbţie atomică | |||||
1.2.1.4. | Alte metode <se va completa> | |||||
1.2.2. | Cromatografie | |||||
1.2.2.1. | Cromatografie pe hârtie | |||||
1.2.2.2. | Cromatografie în strat subţire | |||||
1.2.2.3. | Cromatografie de gaze | |||||
1.2.2.4. | Cromatografie de lichide sub presiune | |||||
1.2.2.5. | Alte metode <se va completa> | |||||
1.3. | Metode farmacotehnice | |||||
1.3.1. | Dezagregare | |||||
1.3.2. | Dizolvare | |||||
1.3.3. | Alte metode <se va completa> | |||||
1.4. | Metode farmacognostice | |||||
1.4.1. | Factorul de îmbibare al produselor vegetale | |||||
1.4.2. | Indice de amăreală | |||||
1.4.3. | Dozarea saponinelor cu acţiune hemolitică din produsele vegetale | |||||
1.4.4. | Dozarea substanţelor solubile din produsele vegetale | |||||
1.4.5. | Dozarea taninurilor din produsele vegetale | |||||
1.4.6. | Dozarea uleiurilor volatile din produsele vegetale | |||||
1.4.7. | Alte metode <se va completa> |
Orice restricţii sau observaţii care să clarifice domeniul acestor activităţi de testare .....................................................................
Partea a 2-a TESTĂRI BIOLOGICE, MICROBIOLOGICE | ||||
2.1. | Metode biologice, microbiologice şi biochimice | |||
2.1.1. | Biologice, microbiologice | |||
2.1.1.1. | Controlul sterilităţii | |||
2.1.1.2. | Contaminare microbiană | |||
2.1.1.3. | Controlul eficacităţii conservanţilor microbieni | |||
2.1.1.4. | Activitatea microbiologică a antibioticelor | |||
2.1.1.5. | Impurităţi pirogene | |||
2.1.1.6. | Impurităţi toxice | |||
2.1.1.7. | Alte metode <se va completa> | |||
2.1.2. | Biochimice | |||
2.1.2.1. | Identificarea proteinelor serice prin tehnica dublei difuziuni în gel | |||
2.1.2.2. | Activitatea enzimatică a chimotripsinei | |||
2.1.2.3. | Activitatea enzimatică a pancreatinei | |||
2.1.2.4. | Activitatea enzimatică a pepsinei | |||
2.1.2.5. | Activitatea enzimatică a tripsinei | |||
2.1.2.6. | Activitatea vasopresoare | |||
2.1.2.7. | Impurităţi hipotensive | |||
2.1.2.8. | Alte metode <se va completa> |
Orice restricţii sau observaţii care să clarifice domeniul acestor activităţi de testare .....................................................................
Partea a 3-a TESTAREA STABILITĂŢII MEDICAMENTULUI | ||
3.1. | Stabilitatea în condiţii normale | |
3.2. | Stabilitatea în condiţii accelerate | |
3.3. | Fotostabilitatea |
Orice restricţii sau observaţii care să clarifice domeniul acestor activităţi de testare .....................................................................
Partea a 4-a ALTE ACTIVITĂŢI (se va completa după caz) | ||
4.1. | ||
4.2. | ||
4.3. | ||
.... |
Orice restricţii sau observaţii care să clarifice domeniul acestor activităţi de testare .....................................................................
ANEXA Nr. 2 la autorizaţia unităţii de control independente
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
Adresa/adresele laboratoarelor care efectuează sub contract anumite testări speciale pentru titularul autorizaţiei unităţii de control independente: .......
...............................................................................................................................
ANEXA Nr. 3 la autorizaţia unităţii de control independente
Numele persoanei/persoanelor responsabile cu controlul calităţii:............
...............................................................................................................................
ANEXA Nr. 4 la autorizaţia unităţii de control independente
Data inspecţiei pe baza căreia s-a acordat autorizaţia: ....................................................................... | ||
(ziua, luna, anul) | ||
Domeniul acoperit de ultima inspecţie ......................................................................................... |
ANEXA Nr. 6
Către
AGENŢIA NAŢIONALĂ A MEDICAMENTULUI
Departamentul inspecţie farmaceutică
Unitatea . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., cu sediul în . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , adresa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , telefon/fax . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , înregistrată la registrul comerţului . . . . . . . . . . . . . . . . , cod fiscal . . . . . . . . . . . . . . ., reprezentată prin . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele şi prenumele), funcţia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , în conformitate cu art. 10 din Reglementările privind controlul calităţii medicamentelor pe bază de contract, încheiat între unitatea de producţie şi o unitate de control din afara locului de producţie, în cazul unor testări speciale, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 873/2006, vă rog să eliberaţi o nouă autorizaţie. | ||
Anexăm la prezenta cerere dovada anunţării pierderii autorizaţiei unităţii de control independente în cotidianul . . . . . . . . . . | ||
Semnătura şi ştampila | ||
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
Acest document poate avea modificări ulterioare. Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.