Activitatea comisiei | Regulament
Parte integrantă din Ordin 1343/2006
Acesta este un fragment din Regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiei de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis din 06.11.2006 . Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
CAPITOLUL V Activitatea comisiei
Art. 11. -
Comisia se întruneşte în şedinţă la solicitarea preşedintelui, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării sesizării adresate acesteia.
Art. 12. -
Acesta este un fragment din Regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiei de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis din 06.11.2006 . Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
Şedinţele comisiei sunt conduse de către preşedinte, iar în lipsa acestuia, de către cei îndreptăţiţi potrivit dispoziţiilor prezentului regulament.
Art. 13. -
(1) Cvorumul necesar pentru a lua hotărâri valide este de cel puţin trei pătrimi din numărul membrilor comisiei, iar hotărârile se adoptă cu votul a jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi.
(2) În caz de egalitate de voturi, votul preşedintelui sau, în absenţa acestuia, cel al înlocuitorului de drept care conduce şedinţa comisiei este decisiv.
(3) În situaţia în care nu este întrunit cvorumul necesar prevăzut la alin. (1), şedinţa se amână pentru 7 zile calendaristice.
(4) Hotărârea adoptată este obligatorie pentru toţi membrii comisiei, membrii care au votat împotrivă şi cei absenţi putându-şi consemna opinia separată în procesul-verbal al şedinţei respective.
(5) Membrii comisiei îşi exercită mandatul potrivit legii. Ei răspund pentru activitatea lor în mod solidar, cu excepţia situaţiei în care au votat împotriva unei hotărâri şi au consemnat opinia separată în procesul-verbal.
Art. 14. -
Comisia are ştampilă proprie, iar actele acesteia sunt semnate numai de preşedinte.
Art. 15. -
Acesta este un fragment din Regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiei de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis din 06.11.2006 . Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
Sediul comisiei este la autoritatea de sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti.
Art. 16. -
(1) Cheltuielile ocazionate de prezenţa la lucrări a membrilor comisiei se suportă de fiecare instituţie care are reprezentanţi desemnaţi, aceştia fiind consideraţi în deplasare în interes de serviciu.
(2) Celelalte cheltuieli de funcţionare, respectiv pentru rechizite, poştă etc., se suportă de autoritatea de sănătate publică în care îşi are sediul comisia.
Art. 17. -
Pentru fiecare şedinţă a comisiei se întocmeşte câte un proces-verbal care este semnat de către toţi membrii prezenţi ai comisiei.
Art. 18. -
(1) După primirea sesizării, comisia verifică dacă autorul acesteia are calitatea prevăzută de lege, pe baza documentelor menţionate la art. 10 lit. f).
(2) Dacă în urma analizei documentelor menţionate la art. 10 lit. f) se constată că sesizarea nu a fost făcută de către persoanele îndreptăţite, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, comisia respinge sesizarea ca fiind nefondată şi clasează cazul, comunicând persoanei care a făcut sesizarea decizia adopată.
(3) În cazul în care comisia constată împlinirea termenului de prescripţie prevăzut la art. 677 din Legea nr. 95/2006, cu modificările ulterioare, comisia clasează cazul.
Acesta este un fragment din Regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiei de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis din 06.11.2006 . Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.
Art. 19. -
După primirea raportului asupra cazului, întocmit de expertul sau grupul de experţi desemnat, comisia analizează documentul înaintat şi stabileşte, prin decizie, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data primirii lui, dacă în cauză a fost sau nu un caz de malpraxis.
Art. 20. -
Decizia se comunică tuturor persoanelor implicate, inclusiv asigurătorului, în termen de 5 zile calendaristice.
Art. 21. -
(1) Comisia ţine o evidenţă strictă a sesizărilor primite, a documentaţiei aferente fiecărui caz expertizat, a proceselor-verbale întocmite în cadrul şedinţelor comisiei, a deciziilor luate, precum şi a altor documente depuse la comisie sau emise de aceasta.
(2) Documentele menţionate la alin. (1) se arhivează potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
Art. 22. -
Pentru îndeplinirea atribuţiilor legale, comisia adoptă hotărâri şi emite decizii, sub semnătura preşedintelui, cu respectarea dispoziţiilor prezentului regulament.
Acesta este un fragment din Regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiei de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis din 06.11.2006 . Alegeţi un abonament Lege6 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.